هفدمین دوره نمایشگاه الکامپ کرمان درحالی برگزار شد که رییس نظام صنفی رایانه استان کرمان سطح این نمایشگاه را در حد و اندازه قابل قبول برای استان کرمان ندانست و معتقد است با توجه به پتانسیل های استان کرمان باید این نمایشگاه در حد و اندازه قابل قبول تری برگزار شود.

امیر رجبی: هفدمین نمایشگاه الکامپ استان کرمان چند روز گذشته درحالی به کار خود پایان داد که با حاشیه‌هایی همراه بود.

حاشیه‌هایی که باعث ناراضایتی هایی شده بود  این حاشیه‌ها از همان ابتدا شروع شد که دعوت از مسوولین نظام صنفی رایانه استان برای شرکت در افتتاحیه و همراهی با سایر مسوولین فراموش شد.

«منصور مداح» رییس نظام صنفی رایانه استان کرمان در این رابطه به «خبرآنلاین» می‌گوید که برگزاری این تعداد نمایشگاه امتیازی برای استان کرمان به حساب می‌آید.این تعداد نمایشگاه الکامپ در کرمان که با همت شرکت نمایشگاه‌های استان برگزار شده باعث می‌شود حرف استان کرمان در این زمینه در کشور قابل قبول تر و نفوذپذیر باشد اما مشکلاتی وجود داشت.

وی می‌افزاید: «در این دوره نظام صنفی رایانه‌ای هیچ گونه دخالتی نداشته و برگزاری نمایشگاه و هماهنگی سایر امورات دیگر به عهده ما نبوده است اما با توجه به مذاکراتی که با شرکت نمایشگاه‌ها جنوب شرق انجام شده تصمیم بر این شد تا نمایشگاه سال آینده را ما برگزار کنیم تا بتوانیم سطح کیفی آن را بالا ببریم.»

وی این رویه که مجری برگزار کننده نمایشگاه الکامپ نظام صنفی رایانه باشد را رویه‌ای معمول در تمام کشور بیان کرد و گفت: ما از هم اکنون نامه‌نگاری ‌های خود برای برگزاری نمایشگاه توسط نظام صنفی رایانه استان کرمان را انجام دادیم.

او درباره زمان برگزاری این نمایشگاه در سال جاری می‌گوید که برگزاری نمایشگاه الکامپ در بهمن در شرایطی که دانشجویان در فرجه بین دو ترم خود هستند و ادارات نیز با توجه به این که در انتهای سال است و بودجه‌ای ندارند،  در این بازه زمانی مناسب نیست، این بزرگ ترین مشکل این دوره از نمایشگاه‌ الکامپ بود.

به گفته رییس نظام صنفی رایانه استان کرمان در زمینه نمایشگاه‌ها احتیاج به فرهنگ سازی در تمام زمینه‌ّها هستیم، فرهنگ سازی شرکت در نمایشگاه‌ها، بازدید از نمایشگاه و نحوه شرکت در نمایشگاه ها از جمله مواردی است که باید فرهنگ آن در جامعه ایجاد شود.

او معقتد است شرکت کننده‌ها نباید در نمایشگاه‌ها به دنبال فروش کالا باشند و بلکه باید برند سازی کنند همین مشکل نیز در نمایشگاه الکامپ سال جاری مشهود بود و برخی شرکت کننده‌ها به جای برندسازی برای شرکت خود و نمایش محصولات جدید خود به دنبال فروش کالا بودند.

وی تصریح کرد:علاوه بر فرهنگ‌هایی که گفته شد باید این نگاه در مسوولین به وجود آید که در این نمایشگاه ها شرکت کنند و از توانایی‌های استان کرمان با خبر شوند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 754522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =