تسنیم نوشت: السیسی برای چهارمین بار از زمان به قدرت رسیدن، قیمت حامل‌های انرژی را افزایش داد.

به نقل از العربی الجدید، دولت مصر صبح امروز شنبه بهای سوخت را تا حدود 50.6 درصد افزایش داد.

دولت مصر همچنین قیمت کپسول‌های گاز برای مصارف خانگی را 66.6 درصد افزایش داد.این اقدام دولت مصر در دومین روز از تعطیلات عید سعید فطر صورت گرفته است.

از زمان آغاز ریاست‌جمهوری السیسی در سال 2014 میلادی تاکنون این چهارمین بار است که قیمت حامل‌های انرژی در مصر افزایش می‌یابد.این افزایش قیمت‌ها در راستای اصلاحات اقتصادی و توافق مصر با صندوق بین المللی پول برای دریافت 12 میلیارد وام صورت گرفته است. طبق این توافق، مصر متعهد شده است که یارانه‌های دولتی را به صورت تدریجی حذف و اقتصاد این کشور را کاملا آزاد کند.

بر اساس تصمیم دولت مصر، هر لیتر بنزین 92، 6.75 پوند به فروش می‌رسد در حالی که قیمت قبلی آن 5 پوند مصری بود. همچنین هر لیتر بنزین 80، 5.5 پوند به فروش می‌رسد در حالی که قبلا 3.65 پوند به فروش می‌رسید. هر دلار آمریکا برابر با 17.83 پوند مصری است.همچنین هر لیتر بنزین 95، 7.75 پوند مصری به فروش می‌رسد، در حالی که قیمت قبلی آن 6.6 پوند مصری بود.

از سوی دیگر قیمت گازوئیل هم از 3.65 پوند مصری به 5.5 پوند افزایش یافته است. کپسول‌های گاز برای مصارف خانگی نیز 50 پوند مصری به فروش می‌رسد، در حالی که قبلا 30 پوند به فروش می‌رسید.با افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی که از امروز شنبه آغاز خواهد شد، 2.8 میلیارد دلار در سال مالی جدید به جیب دولت مصر می‌رود.

تصمیم دولت مصر برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی خشم بسیاری از شهروندان مصری را برانگیخته است و آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی این تصمیم را محکوم کردند.در طول دو ماه گذشته نظام حاکم در مصر 10 بخشنامه و قانون برای افزایش قیمت کالاها، مالیات، تعرفه‌های گمرکی و خدمات دولتی صادر کرده است.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • س ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
    3 0
    عیذی ماهم همین چیزاس. درکشون میکنیم
  • بی نام A1 ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
    3 0
    ما که یه دفعه ی400درصدافزایش یافت،اون کدوم عیدی بود
  • بی نام DE ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
    4 0
    خوش بحال خودمان که بجای سالی یکبار ، هر روز از روحانی عیدی میگیریم