ضرورت بهره گیری از ادبیات کهن و غنی ایرانی- اسلامی در هنر تئاتر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خطاب به جامعه هنر تئاتر گفت: پرداختن به موضوعاتی که به ایجاد نشاط و امید در جامعه منجر می شود در اولویت نمایش ها قرار گیرد.

به گزارش خبر آنلاین، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خطاب به جامعه هنر تئاتر گفت: پرداختن به موضوعاتی که به ایجاد نشاط و امید در جامعه منجر می شود در اولویت نمایش ها قرار گیرد.

 فاطمه کرباسی در جلسه ای با حضور جمعی از هنرمندان تئاتر زنجان اظهار کرد: هنر شکل بخشیدن به احساسات لطیف محسوب می شود و هنرمند، خلاق و دارای احساست، لطیف و آفریننده است.

وی با یادآوری اینکه تئاتر شاخه ای از هنرهای نمایشی به شمار می آید که به تشریح داستان در برابر تماشاگران می پردازد، ادامه داد: یکی از عناصر این هنر تماشاچیان هستند که بایستی سلایق این افراد مورد توجه قرار گیرد.

کرباسی افزود: هنر تئاتر می تواند با طرح موضوعاتی اجتماعی و مشکلات موجود در جامعه در جهت کاهش آسیب های اجتماعی اثرگذار باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: نویسندگان و کارگردانان تئاتر با توجه به سلایق مخاطبان و طرح موضوعات اجتماعی ایفای نقش کنند.

وی ادامه داد: پرداختن به موضوعاتی که به ایجاد نشاط و امید در جامعه منجر می شود در اولویت نمایش ها قرار گیرد.

کرباسی توجه به گروه های سنی مخاطبان نمایش های تئاتر را از دیگر مولفه های مورد تاکید عنوان کرد و افزود: تلاش شود از ادبیات کهن و غنی ایرانی- اسلامی و تاریخ بومی در نمایشنامه های تئاتر استفاده گردد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =