روایت روحانی از مضاعف‌شدن نشاط ملی با پیروزی تیم ملی در جام جهانی/ مردم عاشق کشور خود هستند

رئیس‌جمهور با اشاره به نشاط معنوی، روزه‌داری و عبادات مردم در ماه مبارک رمضان تاکید کرد: مردم علاوه بر تزکیه و صیقل روح، ارتباط بیشتر با پروردگار و کمک به نیازمندان، در روز قدس نیز با حضور گسترده و پرشور، به وظیفه دینی، سیاسی و انقلابی خود عمل کردند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر سه شنبه و در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، موفقیت های ورزشی را موجب تقویت غرور و انسجام ملی و نشاط اجتماعی دانست و افزود: همزمانی پیروزی تیم ملی فوتبال در اولین بازی جام جهانی روسیه، نشاط ملی و شادی مردم در عید سعید فطر را مضاعف کرد. لذا باید از هموطنان وطن دوست و زنان و مردان ایرانی که به شکل های گوناگون موجب تشویق ورزشکاران عزیز بودند، تشکر و تقدیر نمود.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ورزش نمادی موثر از یکپارچگی ملی است. مردم ایران نشان داده اند عاشق کشور خود هستند و از هر فرد و حرکتی که باعث موفقیت و اعتلای نام ایران در عرصه بین المللی شود، تجلیل می کنند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با تحلیل شرایط بین المللی و اقدامات بدخواهان برای تضعیف اعتماد مردم به مسوولان و امید آنها به آینده، افزود: مردم و مسوولان در 40 سال گذشته و شرایطی بسیار سخت تر کنار هم ایستاده اند و امروز نیز هر چه متحدتر باشیم راحت تر از مشکلات عبور می کنیم.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به ظرفیت های عظیم اقتصادی کشور و هماهنگی و تلاش مسوولان دولت و سایر قوا در این عرصه، تاکید کرد که علاوه بر اقدامات اقتصادی، ضروری است که اقدامات فرهنگی و پیوست های رسانه ای نیز برای اطلاع رسانی صحیح به جامعه مورد توجه قرار گیرد.

روحانی ضمن آرزوی رحمت واسعه برای حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمدی و تقدیر از خدمات آن مرحوم به عنوان باسابقه ترین عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، افزود: ایشان همواره شخصیتی علمی، انقلابی و فرهنگی مورد احترام جامعه بود. نقش ارزشمندی در حوزه و دانشگاه داشت، شاگردان برجسته ای تربیت کرد و در موسسه سمت نیز منشاء خدمات ماندگار علمی و آموزشی بود.

رئیس جمهور مرحوم احمدی را شخصیتی صریح اللهجه ، بدون تعلق جناحی و دغدغه مند فرهنگ و جامعه عنوان کرد.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با اشاره به تغییر روسای کمیسیون های مجلس شورای اسلامی، از زحمات اعضای قبلی تقدیر و به اعضای جدید شورا خیرمقدم گفت.

214214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۹
    8 3
    البته عاشق کشورشان هستند و این به این معنی نیست عاشق شما ها باشند
    • بی نام IR ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۰
      0 0
      استاد مصادره کردن همه چیز به نفع خودشون هستند واقعا