۲ نفر
۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: یک روان شناس و مشاور کودک گفت: والدین باید به فرزندان خود آموزش دهند که چگونه خشم و عصبانیت خود را کنترل کنند.

سید رضا فراهانی روان شناس و مشاور کودک؛ اظهار داشت: احساس خشم، طبیعی و نشانه سلامت است. یادگیری مدیریت خشم در ابتدای دوره پیش دبستانی می‌تواند شیوه‌ای مناسب باشد، اما این مورد موضوع مشترک در تمام دوران تحصیل است.

وی با بیان اینکه والدین باید به فرزندان خود تشخیص احساس عصبانیت و کنترل آن را یاد دهند، گفت: والدین برای آشنایی کودکان با احساسات خود به جای استفاده از واژگان خشم مانند عصبانی، ناامیدی، عصبی، خشمگین از کلماتی مانند آزرده، دلخور و ناراحت استفاده کنند.

فراهانی افزود: متوقف کردن خشم کودک عصبانی مشکل است، به همین دلیل باید از روش‌های مناسبی برای کمک به کاهش عصبانیت در آنان استفاده شود.

این روان شناس با بیان اینکه کشیدن نفس عمیق، پیاده روی، بازی کردن و نقاشی کشیدن از جمله روش‌هایی برای آرام کردن کودکان در مواقع خشمگین بودن آن‌ها است، گفت:از آن جایی که فرزند شما تنها در زمانی که آرام است می‌تواند مشکلات خود را حل کند، پس استفاده از روش‌های سازنده در بهبود وضعیت روحی او موثر خواهد بود.

وی افزود: زمانی که فرزند شما عصبانی است، وقت مناسبی برای نصیحت کردن او نیست، باید اجازه دهید تا آرام شود و بعد با او صحبت کنید.

فراهانی تصریح کرد: هیچ دلیلی وجود ندارد که از عصبانیت فرزند خود ناراحت شوید، زیرا او نمی‌داند چگونه خشم خود را کنترل کند.

 

 

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 797446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =