اعتماد به جوانان و استفاده از ظرفیت‌های بومی، ۲ عامل موفقیت یک تعاونی است

مدیرعامل شرکت تعاونی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: اعتماد به جوانان و استفاده از ظرفیت‌های بومی منطقه ازجمله عواملی است که در موفقیت یک تعاونی نقش مهمی ایفا می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند:  علی‌خانی در نشست خبری که امروز در سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار داشت: تعاون نوع اعلی و نماد اصلی مردم‌سالاری دینی است که فرهنگی به بلندای تاریخ دارد و در اسلام نیز به‌حداعلای خودش رسیده است.

وی با اشاره به برنامه پنجم توسعه، عنوان کرد: بنا بود ۲۰ درصد تولید ملی در این برنامه ملی از سمت تعاون باشد اما تاکنون بین ۴ تا ۸ درصد آن محقق شده است و امروز مکلفیم به‌عنوان بخشی از خانواده بزرگ تعاون گام‌هایی را در این راستا برداریم.

مدیرعامل شرکت تعاونی سازمان منطقه آزاد اروند عنوان کرد: توسعه عدالت اجتماعی و افزایش رفاه عمومی ازجمله اهداف ما است و توجه به بخش‌های تعاون این امر را محقق می‌کند.

رسیدن به این اهداف نیز درگرو توجه به اقشار محلی و جوانان است که در تعاونی سازمان منطقه آزاد اروند رخ‌داده است.

وی بابیان اینکه معدل سنی در شرکت تعاونی سازمان منطقه آزاد اروند کمتر از ۳۵ سال است، تصریح کرد: این موضوع حاوی یک پیام مهم است.

جوانانی که در بحبوحه جنگ تحمیلی توانستند سینه سپر کرده و از میهن دفاع کنند امروز هم می‌توانند این جبهه را حفظ کرده و خط‌شکن باشند و جامعه را به سمت شکوفایی پیش ببرند.

خانی افزود: رمز موفقیت ما در این تعاونی که به‌عنوان تعاونی برتر استان و کشور معرفی‌شده است توجه به جوانان و استفاده از استعدادها است و توانستیم با محیا کردن فضا، زمینه‌ای برای استفاده از ظرفیت‌های مردم منطقه آزاد اروند ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت تعاونی سازمان منطقه آزاد اروند اعتماد به جوانان، خودباوری و استفاده از ظرفیت‌های منطقه را نیز ازجمله عواملی دانست که در کسب این موفقیت نقش داشته‌اند.

وی گفت: شرکت تعاونی سازمان منطقه آزاد اروند در سال ۱۳۸۹ تأسیس شد اما در یک سال اخیر رویکرد جدیدی در این شرکت شکل گرفت و توانستیم با همکاری دوستان پاسخ مثبتی به این تغییرات بدهیم.

خانی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۵ پروژه عمده خدماتی داریم که هرکدام شامل زیر پروژه‌های مختلفی می‌شود و بیش از ۵۶۰ نفر در این پروژه‌ها مشغول به کار هستند و امیدواریم تا سال ۹۸ این عدد را به دو برابر برسانیم.

وی ادامه داد: تلاش کردیم طوری رفتار کنیم تا کارکنان احساس کنند صرفاً یک کارگر نیستند و شهروندی هستند که در توسعه جامعه خود نقش دارند و در رشد، توسعه و نمو جامعه مشارکت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت تعاونی سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: از هیئت‌مدیره سازمان منطقه آزاد اروند و دیگر مدیران این سازمان تشکر می‌کنم که در این راه به ما کمک کردند.

خانی با اشاره به برگزاری تور دریایی برای خانواده‌های کارکنان این تعاونی، بیان کرد: با توجه به نزدیکی این رخداد با روز زن از زنان خانواده‌ها نیز تجلیل به عمل آمد.

وی بیان کرد: همچنین تفاهم‌نامه‌ای با یک شرکت آلمانی به‌منظور سرمایه‌گذاری مشترک برای تأمین آب شرب منعقد کردیم و در گام بعدی وارد مرحله انعقاد قرارداد می‌شویم.

مدیرعامل شرکت تعاونی سازمان منطقه آزاد اروند تأکید کرد: با توجه به بحران آب و کمبود این مایع حیات در منطقه، استان و کشورهای هم‌جوار، بنا است که با همکاری این شرکت کارخانه تولید آب آشامیدنی تصفیه‌شده و آب ویتامینه در منطقه آزاد اروند احداث شود.

خانی بابیان اینکه هدف ما کارآفرینی، ایجاد مشاغل مولد و مشارکت در سرمایه‌گذاری در منطقه است، اظهار کرد: شرکت تعاونی سازمان منطقه آزاد اروند شخصیتی حقوقی و مستقل از سازمان منطقه آزاد اروند دارد.

وی با اشاره به ارائه خدمات در شلمچه عنوان کرد: سال گذشته سازمان منطقه آزاد اروند در این منطقه ۲ میلیارد تومان  خدمات ارائه کرد که مجری آن ما بودیم.

وقتی تعداد زیادی از زوار در شلمچه حضور پیدا می‌کنند ارائه خدمات به آن‌ها نیاز به مدیریتی منسجم دارد و بر اساس گفته ناظران خدمات ارائه‌شده به آن‌ها خدمات مناسبی بوده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی سازمان منطقه آزاد اروند افزود: تجهیز ۲۲ مرکز فرهنگی در آبادان و خرمشهر ازجمله اقداماتی است که در حال انجام آن هستیم  و مبلغ ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نیز برای آن هزینه می‌شود.

خانی تعداد اعضای این تعاونی را ۴۴۰ نفر و تعداد شاغلین تحت پوشش تعاونی را ۵۶۰ نفر خواند و گفت: علاقه‌مند هستیم که در حوزه طرح‌های استارتاپی قدم برداشته و از ایده‌های جدیدی که طرح توجیهی مناسبی داشته باشند حمایت کنیم.

وی بابیان اینکه می‌توانیم با این صاحبان ایده مشارکت کرده و از آن‌ها حمایت کنیم، عنوان کرد: هدف ما گردش چرخه اقتصاد و اشتغال‌زایی است و صرفاً به دنبال سوددهی در پروژه‌ها نیستیم.

مدیرعامل شرکت تعاونی سازمان منطقه آزاد اروند با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های بومی منطقه آزاد اروند در طرح‌های و پروژه‌ها، اظهار کرد: کسب موفقیت جز با باور به ظرفیت‌های بومی و استفاده از پتانسیل جوانان منطقه محقق نمی‌شود.

خانی با اشاره به طرح استقرار نیروهای آتش‌نشانی در سایت صنعتی منطقه آزاد اروند، عنوان کرد: ۴۰۰ نفر متقاضی حضور در این طرح شدند که ۲۷۰ نفر موفق شدند امتیاز لازم را کسب کنند و اعلام کردیم که آمادگی برگزاری آزمون‌های بعدی را نیز داریم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =