مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز با بیان این‌که نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز از ۲۹ مهرماه تا پنجم آبان‌ماه برپا می‌شود، گفت: حدود ۹۰۰ ناشر داخلی در این نمایشگاه حضور دارند که معتقدم حضور گسترده و گردهمایی این ناشران در یک مکان اقدامی پسندیده است.

به گزارش  خبرآنلاین،حبیب ماهوتی در آیین افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز با اشاره به برگزاری این نمایشگاه با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: از سال ۱۳۷۱ چندین نمایشگاه کتاب در اتاق بازرگانی و دانشگاه تبریز برگزار شد اما همواره برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب برای ما سنگین بوده، چرا که برای برگزاری کردن آن همت زیادی نیاز است.

او در ادامه اظهار کرد: نمایشگاه کتاب تهران با آن همه عظمت و ۱۶ میلیون جمعیت، تنها سه میلیون نفر بازدید داشته است، درحالی که با توجه به جمعیت دو میلیون نفری تبریز، سال گذشته حدود ۸۰۰ هزار نفر از این نمایشگاه کتاب بازدید کردند که این نشانگر کتاب‌خوان بودن مردم تبریز است.

ماهوتی افزود: ما همواره درگیر تامین هزینه‌های این نمایشگاه هستیم، امسال باز هم وزیر ارشاد بدقولی کرده و در این نمایشگاه حضور نیافتند، به همین دلیل از آقای معاون خواستار رساندن سخنان‌مان به وزیر هستیم.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز گفت: اگر استقبال و بازدیدی گسترده‌ای از این نمایشگاه انجام گیرد، زمان برگزاری آن تمدید خواهد شد.


46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 814048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =