بخشی از دیوار خانه‌های آینده مجهز به گیاهان دستکاری‌شده ژنتیک خواهند بود که در داخل دیوار رشد کرده و زیبایی متفاوتی را به رخ کشیده و انسان را از هر نوع امواج رادیواکتیو و پارازیت محافظت می‌کند.

 

به گزارش خبرآنلاین، مطالعات جدید نشان می‌دهد گیاهان می‌توانند در نقش سیستم هشداردهنده برای محافظت از ما از مواد خطرناک اطرافمان عمل کنند.{لینک}

گیاهان به‌طور طبیعی به مواد شیمیایی و باکتری در اطراف ما واکنش نشان می‌دهند. بااین‌حال دانشمندان می‌توانند به‌صورت مصنوعی این قابلیت را با باز کردن منافذی که اجازه می‌دهد تا گازها داخل سلول‌های گیاهان رفت‌وآمد داشته باشند؛ افزایش دهند.

طراحی و توسعه گیاهان آپارتمانی که می‌توانند در برابر آنفلوانزا، مواد رادیواکتیو و گازهای مختلف و ترکیبات فَرّار، تغییر رنگ داده و واکنش نشان دهند، پیش‌تر توسط محققان انجام‌شده است و حالا می‌توان از این گیاهان به‌صورت حسگرهای بیولوژیکی بهره برد.

این گیاهان تاکنون آزمایشگاهی بوده ولی در برنامه‌های آینده می‌توانند در نقش آلارم و سیستم طبیعی هشداردهنده عمل کرده تا ما را از امواج مضر و سایر خطراتی که انسان را تهدید می‌کند، آگاه سازند.

استفاده از گیاهان دستکاری‌شده ابتدا در بحثی خصوصی میان نیل و سوزان استوارت در کنار دوستشان «رانا ابودعایه» مطرح‌شده و حالا محققان در دانشگاه تنسی طرح‌های واقعی در این زمینه داده تا بتوانند گیاهان آینده را با استفاده از قابلیت‌های جدید در کنار حفظ زیبایی‌شناختی آن‌ها توسعه دهند.

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =