مهم‌ترین دغدغه‌های معاون مطبوعاتی برای اهالی رسانه

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صبحانه کاری با خبرنگاران حوزه رسانه، موضوع آموزش، بیمه و امور صنفی و رفاهی خبرنگاران را از مهم‌ترین دغدغه‌های کاری خود عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد سلطانی‌فر، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه صبحانه کاری با خبرنگاران حوزه رسانه که صبح امروز در سالن جلسات معاونت مطبوعاتی برگزار شد، از سیاست‌های جدید حمایتی مبنی بر ارائه یارانه مستقیم به رسانه ها، دسترسی آسان خبرنگاران به اطلاعات از طریق اینترنت بدون فیلتر و حمایت از نهادها و تشکل های صنفی روزنامه نگاری سخن گفت و موضوع آموزش و بیمه را از مهم ترین دغدغه های خود عنوان کرد.

سلطانی‌فر دغدغه اصلی و دلیل حضور خود در معاونت مطبوعاتی را موضوع آموزش دانست و گفت: به دنبال ایجاد تحولی عمیق در روزنامه‌نگاری سنتی و گذر از آن به سمت روزنامه‌نگاری نوین هستیم؛ هرچند معتقدم روزنامه‌نگاری سنتی منسوخ نشده اما مدل مشارکت و حضور مردم در رسانه ها کاملا متفاوت شده است و باید این را درک کنیم چراکه با شکل‌های نوین نوشتن روبرو شده‌ایم.

معاون مطبوعاتی، اینفوگرافیک، موبایل‌نویسی، روزنامه‌نگاری پهبادی و... را از جمله اشکال نوین روزنامه‌نگاری دانست و خاطرنشان کرد: باید روزنامه نگاری مبتنی بر پیام رسان‌ها و تکنولوژی‌های جدید را فرا گرفته و خودمان را با تحولات جدید سازگارتر کنیم.

سلطانی‌فر همچنین با اشاره به نظام توزیع مطبوعات گفت: متاسفانه ما هنوز‌‌ همان شکل سنتی توزیع را دنبال کرده و هنوز حس می‌کنیم که دکه‌های موجود در کوچه‌ها و خیابان‌ها باید مسیر توزیع را شکل دهند و همین نشناختن فضای توزیع جدید یکی از عوامل کاهش فروش نشریات است.

او با بیان اینکه در دنیا پست با استفاده از تکنولوژی های نوین خدمات بسیاری به مطبوعات ارائه می کند، ادامه داد: قرارداد بسیار خوب و کم هزینه ای با پست منعقد کرده‌ایم تا با صرف هزینه های اندک، شرایطی فراهم شود تا مطبوعات سریع‌تر به دست مردم برسد.

معاون مطبوعاتی همچنین به شکل دکه‌های مطبوعاتی اشاره کرد و گفت: با بررسی مدل دکه های مطبوعاتی در دیگر کشورها، مطالعات خوبی در این زمینه انجام و مدلهای جدیدی ارائه شد که بر مبنای آن دکه ها از فروش صرف مطبوعات تبدیل به یک مرکز اطلاع‌رسانی شوند.

او همچنین در مورد طرح استفاده از اینترنت بدون فیلتر خبرنگاران گفت: تاکنون دو فهرست از این تقاضاها به معاونت مطبوعاتی ارائه شده و بر این اساس ۳۱۹ خبرنگار متقاضی اینترنت بدون فیلتر شده‌اند؛ لیست این افراد با شماره تلفن همراه ایشان به کمیته تعیین مصادیق مجرمانه اعلام می شود که این کمیته پس از هماهنگی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، خدمات اینترنت بدون فیلتر را روی تلفن همراه آنها ایجاد خواهد کرد. وی افزود: رسانه‌ها می‌توانند طبق اعلام قبلی، لیست خبرنگاران متقاضی این اینترنت را برای اداره خبرنگاران اراسل کنند.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 772545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =