«آتش سوزان» نویسنده آمریکایی به بازار آمد

ترجمه مجموعه داستان «آتش سوزان» نوشته ران راش که شامل داستان‌های کوتاهی درباره اتفاقات داخلی آمریکا در زمان رکود اقتصادی و جنگ داخلی روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،‌ انتشارات ققنوس مجموعه‌داستان «آتش سوزان» نوشته ران راش را با ترجمه محمدرضا شکاری منتشر کرده است.

ران راش با کتاب «آتش سوزان» توانست جایزه فرانک اوکانر که مخصوص داستان‌های کوتاه است را از آن خود کند.‌ این کتاب در سال ۲۰۱۰ به چاپ رسید و داستان‌های آن درباره آمریکای عصر جنگ‌ داخلی،‌ سال‌های دوران رکود اقتصادی مشهور و سال‌های معاصر این کشور است.

این کتاب دو بخش دارد که در هر بخش دربردارنده شش داستان با موضوعاتی متفاوت است. در قسمتی از یکی از داستان‌های این کتاب با عنوان «زنی که به پلنگ‌ها اعتقاد داشت» می‌خوانیم: «دکتر تیمرود برمی‌گردد سمت قفسه کتابش،‌ یک جلد کتاب برمی‌دارد و دوباره می‌نشیند. کتاب را ورق می‌زند تا این‌که چیزی را که دنبالش است پیدا می‌کند.

می‌گوید:‌ «این رو مردی به نام الکساندر ویلسون در قرن نوزده نوشته،‌» و شروع به خواندن می‌کند: «کل دسته پرندگان،‌ پس از این‌که تعدادی از آن‌ها کشته شدند و بعضی‌ها فقط آسیب دیدند،‌ مکرر دور جفت‌های به خاک افتاده خود چرخ می‌زدند و بار دیگر در بیست یاردی جایی که من ایستاده بودم روی درخت کوتاهی می‌نشستند. دسته‌دسته سقوط می‌کردند،‌ اما با هر فرود پی در پی به نظر می‌رسید محبت بازمانده‌ها تا اندازه‌ای بیشتر می‌شود. پس از این‌که چند مرتبه دور آن مکان می‌چرخیدند،‌ بار دیگر در نزدیکی من فرود می‌آمدند.»

ترجمه کتاب «آتش سوزان» که اولین اثر این نویسنده است که به فارسی ترجمه شده در ۱۹۱ صفحه و با قیمت ۱۵ هزار تومان از سوی انتشارات ققنوس روانه بازار کتاب شده است.

241243

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 789797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =