ایسنا نوشت: شرکت آمریکایی هوافضا "لاکهید مارتین" (Lockheed Martin) تازه‌ترین سری آزمایشات کنترل کیفیت تانک گنبدی شکل سوخت ماهواره‌ای را به اتمام رساند.

شرکت هوافضا، تجهیزات نظامی و امنیت اطلاعات آمریکایی با نام "لاکهید مارتین "(Lockheed Martin) با استفاده ازفناوری چاپ سه بعدی، تانک بزرگی از جنس "تیتانیوم" ساخته که به منظور تامین سوخت ماهواره‌ها کاربرد دارد.

این تانک چهار فوت قطر دارد و بزرگترین ابزار فضایی چاپ سه بعدی ساخت این شرکت تا به امروزاست. این تانک گنبدی شکل به اندازه‌ای بزرگ است که می‌تواند ۷۴.۴ گالن قهوه یا ۵۳۰ دونات را در خود جای دهد.

"تیتانیوم" ماده‌ای مهم در صنعت است زیرا سبک وزن است و می‌تواند شرایط سخت یک سفر فضایی را تجربه کند. تولید کنندگان این ظرف سوخت، با استفاده از چاپگرهای سه بعدی، میزان هدر رفتن مواد را تا ۸۰ درصد کاهش دادند.

علاوه بر آن، در روش‌های سنتی، ساخت هرکدام از این تانک‌ها یک سال طول می‌کشد. "ریک آمبروز" مدیر اجرایی این شرکت گفت: روش جدید ساخت، مدت زمان تولید این تانک سوختی را به سه ماه کاهش داده است. وی ادامه داد، با استفاده از روش چاپ سه بعدی، سرعت تولید ماهواره‌ها دوبرابر می‌شود و قیمت تولید آن‌ها نیز به نصف کاهش می‌یابد.

چاپ سه بعدی می‌تواند با صرف زمان و هزینه‌ی کمتر در صنعت هوافضا، تولید این تجهیزات را دگرگون کند. در واقع "لاکهید مارتین" قصد دارد کپسول فضاپیمای "اوریون" ناسا را با ۱۰۰ قطعه چاپ سه بعدی تولید کند.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =