ایسنا نوشت: صندوق بین‌المللی پول هشدار داد به دلیل تعمیق بحران اقتصادی در ونزوئلا، تورم این کشور ممکن است تا پایان سال به یک میلیون درصد برسد.

به گزارش تایم، الخاندورو ورنر- مدیر بخش همپشایر غربی صندوق بین‌المللی پول گفت: سقوط اقتصادی ونزوئلا مشابه بلایی است که بر سر آلمان پس از جنگ جهانی اول و زیمباوه در دهه گذشته آمد. فلج شدن فعالیت‌های اقتصادی، ابر تورم و افزایش بی نظمی‌ها باعث تشدید وضع موجود خواهند شد و این خاطر وجود دارد که بحران اقتصادی ونزوئلا به اقتصاد کشورهای همسایه نیز سرایت کند.

ونزوئلا که زمانی ثروتمندترین کشور آمریکای جنوبی بود پنج سال است که در حال تجربه بحران اقتصادی شدیدی است که باعث شده تا مردم برای تامین نیازهای اولیه و دارویی خود با مشکلات جدی مواجه شوند. بسیاری از مردم نیز به کشورهای همسایه یعنی کلمبیا و ونزوئلا پناه برده‌اند.

صندوق بین‌المللی پول از کمبود آب و برق، حمل و نقل عمومی و میزان وقوع جرم بالا به عنوان دیگر مشکلات اقتصاد ونزوئلا نام برده است. در صورت تحقق پیش بینی صندوق، اندازه اقتصاد ونزوئلا تنها در ۵ سال نصف شده است. به گفته آقای ورنر بحران ونزوئلا یکی از وخیم ترین بحران های اقتصادی شش دهه اخیر جهان است.

نیکلاس مادورو- رئیس جمهور سوسیالیست ونزوئلا- غالبا تقصیر شرایط کنونی را به گردن آمریکا و مخالفان دولتش می‌اندازد. علی رغم تشدید بحران اقتصادی، مادورو در انتخابات ماه می سال جاری موفق شد برای شش سال دیگر به ریاست جمهوری انتخاب شود هر چند که نتایج این انتخابات توسط اکثر کشورهای جهان به رسمیت شناخته نشد.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده است اقتصاد ونزوئلا امسال ۱۸ درصد کوچک‌تر شود که بیش از رشد منفی ۱۵ درصدی پیش‌بینی شده در ماه آوریل است. این برای سومین سال متوالی است که اقتصاد ونزوئلا رشد منفی دورقمی را تجربه می‌کند.


223225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 792019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    2 0
    تازه داریم میشیم مث هم
  • بی نام A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
    2 0
    دو قدم مانده تا ونزوئلا سکه سه میلیون و پانصد هزار تومانی، دلار ده هزار تومانی،رکود عمیق، تعطیلی کارخانه ها، بیکاری، تورم صد درصدی، افزایش 50 تا صد درصدی مسکن، مواد غذایی، دارو، رایانه ، تلفن همراه و غیره و دیگر چه بلایی بر سر اقتصاد ایران باید بیاید که تدیل به ونزوئلا شویم؟