۰ نفر
۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۷

تسنیم به نقل از رویترز نوشت: در حالی که در آستانه انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا که می تواند برآورد مشخصی از روند رشد اقتصاد این کشور به دست دهد ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی کاهش یافته است، قیمت طلا روز جمعه افزایش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1224 دلار و 40 سنت رسید. اما قیمت فلز زرد در مسیر سومین کاهش هفتگی متوالی خود قرار دارد.

قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.2 درصد کاهش به 1223 دلار و 80 سنت رسید.

شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی، امروز با 0.1 درصد کاهش به 94.683 رسید. ارزش دلار در برابر ین ژاپن امروز با 0.2 درصد کاهش مواجه بود.

تضعیف ارزش دلار موجب می شود طلا برای خریدارانی که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند ارزان تر شود.

در همین حال، ارزش یوان چین در برابر دلار آمریکا در نزدیکی پایین ترین رقم 13 ماه گذشته باقی ماند. تنش های تجاری میان آمریکا و چین بر چشم انداز اقتصادی پکن و احساس سرمایه گذاران سایه افکنده است.

رونالد لئونگ، تحلیلگر بازار طلا گفت، تقویت نسبی دلار در برابر یوان، مانع از رشد بیشتر قیمت طلا شده است.

لئونگ افزود: «نگرانی هایی در مورد افزایش نرخ بهره در آمریکا و جنگ تجاری میان آمریکا و چین وجود دارد که در حال حاضر بر بازار طلا تاثیرگذار است.»

انتشار آمارهای قوی از اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم سال می تواند موجب تسریع در روند افزایش نرخ بهره شود. افزایش بیشتر نرخ بهره می تواند موجب افزایش ارزش دلار، بالا رفتن میزان سوددهی اوراق قرضه ولت آمریکا و کاهش جذابیت طلا برای سرمایه گذاران شود.


1717

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 792299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RU ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    10 0
    افرین ...