آینده بازار ۹۰ میلیارد دلاری واقعیت افزوده و ۱۵ میلیارد دلاری واقعیت مجازی

«گریک نیکُلز» از ربوتیکس تحلیلی جدیدی درباره بازار آینده واقعیت مجازی/ VR و واقعیت افزوده / AR نوشته و معتقد است بازار ابزارهای واقعیت افزوده بیشتر از واقعیت مجازی گل خواهد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، واقعیت مجازی/ Virtual Reality به کاربر اجازه می‌دهد تا محیط اطراف را با عینک و ... شبیه‌سازی کند اما واقعیت افزوده / Augmented Reality اجازه می‌دهد تا کاربر، اطراف خود اشیاء موردنیاز را ساخته و با آن زندگی کند.{لینک}

اخیراً موسسه Digi-Capital پیش‌بینی کرده است که ارزش بازار ابزار واقعیت مجازی تا سال 2022 به 15 میلیارد دلار و ابزار واقعیت افزوده به 90 میلیارد دلار خواهد رسید.

این تحلیل به این معنا است که بازیگران بزرگ‌تری مانند گوگل، اپل، مایکروسافت، کوآلکوم و .... روی «واقعیت افزوده» سرمایه‌گذاری کرده‌اند و کمپانی‌هایی مانند فیس‌بوک با پروژه Oculus روی ابزار «واقعیت مجازی» سرمایه‌گذاری کرده که بازده خیلی خوبی نداشته است.

برای استفاده از واقعیت مجازی نیاز به هدست مخصوص است و بخش گیم بیشتر از آن استفاده می‌کند. اما در صنعت «واقعیت افزوده» برای آموزش در بخش انترپرایز، در بخش پزشکی، سلامت و درمان از ابزار واقعیت افزوده بهره برده می‌شود.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 795165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =