بیمه بسترساز توسعه اقتصادی کشور

امام جمعه تبریز با بیان اینکه بیمه امنیت آور است، گفت: توسعه اقتصادی در سطح خرد و کلان در کشور با اجرای صحیح قانون بیمه امکان پذیر است.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، حجت الاسلام محمد علی آل هاشم در چهارمین اجلاسیه صندوق بیمه کشاورزان، ردستایین و عشایر کشور در شهرستان کلیبر با بیان اینکه امنیت پیش زمینه ساختن یک اجتماع سالم است گفت: یکی از مهمترین نیاز های بشری امنیت است که باعث توسعه و پیشرفت جوامع انسانی می شود.

وی افزود: سعادت یک اجتماع در گرو حفظ بقا و امنیت آن است و امنیت اجتماعی یکی از ضروری ترین نیاز های فردی و گروهی در جامعه است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه بیمه امنیت آور است و نگرانی را در مقابل زیان های ناشی از حوادث کاهش می دهد، گفت: بیمه این توانایی را دارد که در سطوح خرد و کلان، بستر توسعه اقتصادی را فراهم کند.

وی تاکید کرد: دولت ها باید با تمام توان برای افزایش سطح کیفی جامعه روستایی و کاهش تفاوت های بخش های شهری و روستایی و همچنین از خروج جمعیت فعال عشایر و روستا به بخش شهری جلوگیری کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ضمن بیان اینکه با کاهش جمعیت روستاییان و به دنبال آن رها شدن منابع محدود آب و خاک در روستاها به ضرر کشور است، گفت:با اجرای سیاست های درست و همسان سازی امکانات شهری در روستاها تا حدودی می توان از خروج جمعیت و حفظ منابع ملی در روستا ها ثمر بخش بود.

وی اظهار کرد: بیمه و بخصوص برنامه بیمه دولتی، از نگرانی بیمه شونده در برابر مسائل اقتصادی مختلف مانند مشکلات دوران پیری، مریضی و بیکاری می کاهد.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: آرامش روستاییان کمک شایانی برای تنظیم اقتصاد بازار و کاهش ناامنی‌های تولید می کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از دستاورد های انقلاب اسلامی ایران در برنامه چهارم توسعه همین توجه به بیمه روستاییان و عشایر است، گفت: کار های صندوق بیمه عشایر قابل تقدیر است ولی باید برای ارتقای سطح زندگی این قشر تاثیر گذار جامعه اهتمام جدی به کار رود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =