پژوهشگران صنایع غذایی با بررسی انواع برندهای شکلات‌ در سراسر جهان، سالم‌ترین و مضرترین آن‌ها را شناسایی کرده‌اند. نتایج نشان می‌دهد هرچه سهم شکلات خالص بیشتر باشد، کالری محصول هم بیشتر است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سیناپرس، شکلات یکی از محبوب‌ترین خوردنی‌های جهان است. از کودکان گرفته تا افراد مسن، همگی به شکلات علاقه دارند و این خوردنی همیشه در همه خانه‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد. اما نباید فراموش کرد که این ماده غذایی از نظر قند و کالری به‌شدت غنی است و این میزان از قند و کالری می‌تواند موجب شود که بیماری‌های مختلفی به سراغ بدن انسان بیاید. بااین‌وجود، دلیلی برای نخوردن شکلات وجود ندارد و تنها باید به این نکته توجه کرد که خوردن کمتر شکلات، خطر کمتری برای ما خواهد داشت.

محققان برای دریافت اطلاعات شکلات‌ها به سراغ پایگاه داده شکلات بریتانیا «Ocado» رفته‌اند که اطلاعات ۶۹۹ نوع شکلات را در بر دارد. تحقیقات به نحوی انجام شد که عدالت بین محصولات برقرار شود و به همین منظور، معیار اندازه شکلات برابر با ۱۰۰ گرم در نظر گرفته شد. به‌این‌ترتیب محصولات کوچک‌تر به ابعاد بزرگ‌تر و محصولات سنگین‌تر به استاندارد ۱۰۰ گرم تبدیل شدند. نتایج این تحقیقات در قالب جدول زیر آماده شده است. برای مشاهده نمودار در ابعاد بزرگ، اینجا را کلیک کنید.

سالم‌ترین و مضرترین انواع شکلات در جهان

این نتایج، تعدادی از محبوب‌ترین شکلات‌های جهان را نشان می‌دهد که برخی از آن‌ها در کشور ما نیز مصرف می‌شود. راحت‌الحلقوم‌های صنعتی کمترین کالری را در هر ۱۰۰ گرم دارند. شکلات‌هایی مانند مارس با نزدیک به ۴۵۰ کیلوکالری به ازای هر ۱۰۰ گرم، در میانه بالایی جدول قرار می‌گیرند و در کمال ناباوری، شکلات‌های تخم‌مرغ‌شانسی شرکت کیندر، ازجمله پرکالری‌ترین محصولات جهان هستند. نتایج نشان می‌دهد که هرقدر میزان شکلات موجود در بسته بیشتر باشد، کالری آن نیز بیشتر است و موارد ترکیبی با بیسکویت و دیگر شیرینی‌ها، کالری کمتری دارند.

به‌این‌ترتیب می‌توانید درک کنید که چرا دانشمندان، شکلات را یکی از عوامل اصلی چاقی در جهان می‌دانند. نکته جالب این است که در این تحقیقات به میزان قند موجود در این محصولات اشاره‌ای نشده است و مسلما تحقیقاتی درزمینه قند موجود در شکلات‌ها می‌تواند به شما نشان دهد که چرا استفاده از شکلات می‌تواند عامل اصلی ابتلا به بیماری دیابت باشد.

۵۴۵۴

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    15 7
    شکلات بازار چیزی جز روغن پالم رنگ غذا و شکر نیست
  • بی نام A1 ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
    3 0
    حداقل یه عکس با کیفیت می گذاشتید که یه چیزی ازش بشه فهمید.
  • بی نام EU ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
    0 1
    حالا خوبه بالای عکس نوشته لینک عکس بزرگ