۰ نفر
۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
فرش را نماد هویت ایرانی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرش را نماد هویت ایرانی دانست و گفت: اقتصاد هنر در سردرود و اشتغالزایی هزاران نفری تابلو فرش بافت این شهر می تواند الگویی برای شهرها و مناطق دیگر کشور باشد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، سید عباس صالحی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهر سردرود اظهار کرد: در بین کالاهای فرهنگی و هنری، کالایی مثل فرش نیست که با هویت مردم گره خورده و هنر ایرانی در آن تجلی یافته باشد.

وی ادامه داد: فرش ایرانی از ریشه عمیق و هویتی ایرانی و اسلامی بهره مند و دارای اجزای معرفتی، هنر قدسی و زیباشناسی است.
وی افزود: فرش ایرانی به عنوان یکی از مهم ترین کالاها در حوزه اشتغال آفرینی و صادرات کالاهای فرهنگی، هنری و اقتصاد کشور جایگاه والایی دارد.
وزیر فرهنگ و اشاد اسلامی گفت: سردرود با داشتن ۸۰۰ کارگاه فعال تولید تابلو فرش برای هزاران نفر از جمعیت این شهر و سایر شهرهای استان اشتغال آفرینی کرده است.
وی خاطرنشان کرد: تولید صدها میلیارد ریال تابلو فرش طی سال های اخیر در سردرود نشان دهنده سرمایه عمیق در رونق اقتصادی این شهر بشمار می رود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم حفاظت و صیانت از شناسنامه ایرانی در قالب تابلو فرش گفت: شناسنامه تابلو فرش ایرانی فرصتی برای صیانت از این کالای ارزشمند را فراهم کرده است.
صالحی اضافه کرد: وضعیت اقتصادی و هنری مردم این شهر می تواند الگویی برای سایر شهرستان ها باشد، زیرا که ارزش افزوده فرهنگی،هنری و اقتصادی برای آنها به ارمغان می آورد.
امام جمعه و رییس شورای اسلامی شهر سردرود نیز در این نشست خواستار تجدید نظر در طرح جامع شهری، تکمیل فاضلاب شهری، احداث مجتمع فرهنگی بانوان ،احداث سالن سرپوشیده مدیریت بحران و ایجاد آمفی تئاتر در این شهر شدند.
در این آیین طرح شناسنامه تابلو فرش ایرانی به صورت نمادین رونمایی شد.
وزیر فرهنگ و اراشاد اسلامی همچنین از مرکز عرضه و فروش تابلو فرش و کارگاه بافت تابلو فرش سردرود بازدید کرد.
شهر سردرود با حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت در بخش مرکزی تبریز واقع شده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 771973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =