برای کودکان کار شاغل در کوره‌پزخانه‌های جنوب تهران در شب یلدا جشن مختصری ترتیب داده شده تا برای ساعاتی، مشکلات زندگی در شرایط غیرقابل تحمل خود را از یاد ببرند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با وجودی که دولت جمهوری اسلامی ایران به مقاوله نامه شماره 182 سازمان بین المللی کار ملحق شده و موظف است کار کودکان در تمامی صنایع و شرایط آلوده، آلاینده و بسیار سخت و دشوار را متوقف کند، ولی واقعیت می گوید هنوز هم هستند کودکانی که نان خود را در کارگاه های آجرپزی جنوب تهران جستجو می کنند.
مشکلات زندگی این کودکان به اندازه ای است که شهرداری پایتخت تصمیم گرفته برای ساعاتی، دل این کودکان را با برگزاری جشن شب یلدا، خوش سازد. در این راستا قرار است "طرح یلدای مهربانی" در محلات سیزده گانه ورودی غربی و جنوبی پایتخت اجرایی شود.
در این رابطه معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه21 شهرداری تهران از اجرای "طرح یلدای مهربانی" با اولویت تکریم کودکان کار و خیابان و مددجویان نهادهای حمایتی در سطح محلات 13گانه این منطقه خبر داد.
امیر جاویدپور معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه ضمن اعلام خبر فوق گفت: هدف از اجرای "طرح یلدای مهربانی" مسرور کردن دل کودکانی است که به دلایل اقتصادی توانایی جشن گرفتن این شب را ندارند و نیاز به حمایت خیرین و نهادهای حمایتی دارند.
او با اشاره به اینکه این مراسم با مشارکت خیرین و سازمان های مردم نهاد و با محوریت سرای محلات 13گانه منطقه21 در سه روز پایانی فصل پاییز برگزار می شود، گفت: برگزاری جشن ویژه یلدا در مددسرا و تقدیم هدایا به کودکان کار و خیابان در محل استقرار آنها و همچنین تامین 300 بسته پذیرایی (شامل آجیل، میوه و شیرینی) و 300 بسته هدیه (شامل لباس گرم، کلاه و دستکش) جهت توزیع بین کودکان کار و خیابان در کوره های آجرپزی منطقه20 از رئوس و اولویت های اجرایی این برنامه ها است.
جاویدپور همچنین گفت: خیرین محترم می توانند جهت هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم؛ اقلام مورد نیاز مانند آجیل، شیرینی، میوه و حتی هدایای مختلفی که می توان به کودکان هدیه کرد را به سرای محله محل زندگی خود تحویل دهند.

46231

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =