ایرنا نوشت: حزب‌الله لبنان برای نخستین بار از موشک «خیبر 1» که در جنگ 33 روزه سال 2006 با رژیم صهیونیستی از آن استفاده شد، رونمایی کرد.چهار فروند از این موشک ها امروز در موزه مقاومت «ملیتا» در جنوب لبنان به مناسبت دوازدهمین سالگرد جنگ 33 روزه در معرض بازدید عموم قرار گرفت.

در تابستان 2006 میلادی (1385 خورشیدی) جنگ خونینی بین لبنان و رژیم صهیونیستی رخ داد که به گفته ناظران یکی از پیامدهای مهم این جنگ نمایان شدن ضربه پذیری امنیتی رژیم صهیونیستی و افزایش قدرت بازدارندگی مقاومت بود.

حزب الله در این جنگ توانست قدرت موشکی خود را به نمایش بگذارد که یکی از مهمترین آنها موشک «خیبر 1» بود که مناطقی را در فلسطین اشغالی هدف قرار داد.مناطق «العفوله» و «الخضیره» که به ترتیب 52 و 75 کیلومتر با مرز لبنان و فلسطین اشغالی فاصله داشت از جمله مناطقی بودند که هدف موشک «خیبر 1» قرار گرفتند.


نمایش موشک «خیبر۱» توسط حزب‌الله
«سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله در آن زمان اعلام کرد که در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی، مناطقی را در فلسطین اشغالی هدف قرار می دهد.

به گزارش منابع حزب الله، گروه های مقاومت فلسطینی نیز در سال 2012 در هدف قراردادن تل آویو از موشک های «خیبر 1» استفاده کردند. موشک «خیبر 1» 916 کیلوگرم وزن، 7 متر طول و حداقل 44 و حداکثر 75 کیلومتر برد دارد.وزن کلاهک این موشک 180، سوخت محرک آن 405 و ماده منفجره آن 90 کیلوگرم است.


نمایش موشک «خیبر۱» توسط حزب‌الله

مقام‌های رژیم صهیونیستی بارها اعلام کرده‌اند که حزب‌الله مهم‌ترین تهدید امنیتی علیه این رژیم است.

حزب الله هدف از ارتقای توان نظامی خود را افزایش قدرت بازدارندگی لبنان مقابل خطر تروریسم صهیونیستی و تکفیری اعلام کرده است.
لبنان از سال 1982 تا 2000 میلادی در اشغال رژیم صهیونیستی بود و سرانجام پس از مقاومت مردم این کشور مجبور به عقب نشینی از آن کشور شد.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
    1 1
    يه دوتا هم خودرو رونمايي كنيد اينجا موشك اونجا موشك