اقبال اسماعیلی*

در روزهای آغازین تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم نگرانی بزرگ کمپین تبلیغاتی دکتر روحانی مواجهه با مطالبه کلان چرایی عدم میدان دادن به جوانان در رده های بالای مسولیت اجرایی بود که همیشه از سمت هواداران و حامیان کابینه اعتدال در رسانه ها مطرح می گردید.

باز هم بمثابه سال 92 در گوشه گوشه تجمعات هواداران دکتر روحانی جوانانی را با نوشته های پر ازامید می دیدیم که منتظر به ثمر نشستن خواسته خود که چیزی جز اعتماد به جوانان متعهد و متخصص در کابینه دوم نبود. حال و با انتشار لیست پیشنهادی وزرا مشخص گردید ،دکتر روحانی در کابینه دوم سهم جوانان را در طراز شایسته ای یعنی وزارت در نظر گرفته است که این گویای اعتماد بزرگ دکتر روحانی به جوانان متخصص و توانمند در کشورمان می باشد.
انتخاب آقای مهندس آذری جهرمی که از جوانان توانمند و متخصص حوزه ارتباطات و فن آوری اطلاعات کشور می باشد برای پست وزارت ارتباطات و فن اوری اطلاعات دارای 2 شاخصه مهم تخصص،کارآمدی می باشد.مهندس جهرمی از نخبگان و دانش آموختگان رشته مهندسی برق که سالها در قسمتهای مختلف مرتبط با حوزه وزارت ارتباطات مشغول به خدمت بوده که با شایستگی و کارآمدی مطلوب اعتماد مدیران خود را کسب نموده و توانسته در آستانه نشستن بر صندلی وزارت قرار بگیرد.
جوانی،تحصیلات و عملگرایی بعنوان خصوصیات آقای مهندس جهرمی می تواند تلفیق مناسبی برای کارآمدی هر چه بیشتر وزارت خانه مهم و پیشرو ارتباطات و فن آوری اطلاعات در توسعه کشور باشد. تلاش در جهت دسترسی هر چه بهتر و آزاد به فضای مجازی و اعتقاد عملی به رعایت حریم خصوصی افراد در فضای مجازی از سابقه مطلوب و خوب آقای مهندس جهرمی در دولت اول آقای دکتر روحانی حکایت می کند که برای همه اهل فن در این حوزه مشخص و عیان می باشد.
تاکید آقای مهندس جهرمی بر بومی سازی وتولید نرم افزارهای به روز در جهت ارایه خدمات هر چه بهتر و بیشتر در حوزه تجارت الکترونیک بخوبی نشانگر عزم جدی وزارت ارتباطات در آینده می باشد. نگاه مثبت آقای مهندس جهرمی به توسعه بازارالکترونیکی و افزایش سهم تجارت الکترونیک دردرآمدزایی و رشد اقتصادی بازار می تواند در کاهش بیکاری و افزایش اشتغالزایی در برای جوانان تحصیل کرده موثر واقع شود.
همچنین تاکید بر رشد و توسعه خدمات ارتباطی برای نقاط کم تر توسعه یافته کشور با تمرکز ویژه بر توسعه الکترونیکی روستاهای کشور یکی دیگر از برنامه های ویژه آقای مهندس جهرمی در صورت تصدی وزارت ارتباطات می باشد. حال به نظر می رسد با انتخاب اقای مهندس جهرمی از سوی ریاست محترم جمهور نوبت نمایندگان محترم مجلس خواهد بود تا گام نهایی را درتکمیل اعتمادسازی بزرگ مسوولان عالی رتبه نظام به جوانان را با رای بالای مثبت خود بردارند.
امید است این اعتماد سازی و دادن فضا و میدان برای ابراز شایستگی های جوانان متخصص و توانمند در رده های بالای مدیریتی در غبار تنگ نظری و کینه ورزی برخی به ناامیدی مبدل نگردد.

 

*کارشناس ارتباطات و فن آوری اطلاعات

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 695321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =