‌ ایسنا نوشت: مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: یک گروه از سرمایه‌گذاران ژاپنی متمایل به خرید تن ماهیان صید با قلاب این استان هستند.

‌هدایت الله میرمرادزهی با بیان این‌که بیش از 70 درصد تن‌ماهیان کشور توسط صیادان سیستان و بلوچستان صید می‌شود، اظهار کرد: پیرو بازدیدی که چندی پیش از کشور ژاپن به عمل آمد و رایزنی‌های انجام‌شده با برخی سرمایه‌گذاران آن‌ها، این گروه اعلام آمادگی کردند عمده تن‌ماهیان صید با قلاب این استان را به‌صورت مستقیم خریداری کنند.

وی با بیان این‌که پس از کشور اندونزی، عمده صید تن‌ماهیان اقیانوس هند توسط صیادان سیستان و بلوچستان انجام می‌شود، افزود: صید ماهی با قلاب از روش‌های نوین صیادی است که در آن ماهی به‌صورت انتخابی و باکیفیت بالا صیدشده و برای مصارف تازه خواری در بسیاری از کشورهای غیرمسلمان به‌ویژه ژاپن و چین بسیار ایده آل بوده و با قیمت حدود کیلویی 40 دلار در آن کشورها عرضه می‌شود و برای استفاده کارخانجات کنسروسازی نیز از راندمان بسیار خوبی برخوردار است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سال گذشته نیز گروهی سرمایه‌گذار چینی با حضور در منطقه اقدام به خرید مستقیم ماهی این استان نمودند و هم‌اکنون هم با حضور در پسابندر (بندری ماهیگیری در شرق چابهار) برای خرید ماهی غیرمأکول (غیرشرعی) و همچنین تون ماهیان صیدشده با قلاب وارد مذاکره شده‌اند‌.

وی خاطرنشان کرد: هم‌چنین بیش از هزار تن ماهی غیرماموکل در 11 ماه گذشته از طریق بنادر چابهار و کنارک به کشورهای جنوب شرق آسیا و چین صادرشده است و تنها در سال گذشته 16 میلیون دلار ارزآوری از راه صید غیرماکول و صادرات آن‌ها به کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا داشته‌ایم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 756599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    9 0
    تمام دنیا مشتری تن ماهی هستند توی اروپا هر کیلو چهارده تا بیست یورو