حضور 382 آژانس عضو جامعه تورگردانان کشور در سمنان

رئیس جامعه تورگردانان ایران گفت: به زودی 382 آژانس عضو جامعه تورگردانان ایران به استان سمنان سفر می‌کنند

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین «ابراهیم پورفرج» شب گذشته و در نشست هم اندیشی توسعه گردشگری استان سمنان که با حضور فعالان گردشگری کشور در برج میلاد تهران برگزار شد، افزود: پس از پایان ماه مبارک رمضان، آژانس‌های عضور جامعه تورگردانان وارد استان سمنان شده و از نزدیک با ظرفیت‌های گردشگری این استان آشنا می‌شوند.
وی با اشاره به قابلیت‌های استان سمنان گفت: وسعت بالا، آثار تاریخی متنوع، برخورداری از پارک‌های ملی و ... از جمله جاذبه‌های این استان است و بر این اساس، استان سمنان باید به یکی از استانهای پربازدید کشور تبدیل شود.
وی با بیان اینکه سفر، در بین استانهای شناخته شده تقسیم می‌شود، گفت: استان سمنان باید به آژانس‌های خارجی و داخلی معرفی شود.
پورفرج، یکی از مهم‌ترین راههای تبدیل استان سمنان به مقصد سفر گردشگران را آشنایی آژانس‌ها و تورگردانان با جاذبه‌های این استان اعلام کرد و افزود: برقراری ارتباط با آژانس‌های گردشگری و حضور در نمایشگاه‌های بین المللی یکی از ابزارهای مهم توسعه گردشگری هستند.
رئیس جامعه تورگردانان ایران ابراز امیدواری کرد: استان سمنان تا پایان امسال در دو نمایشگاه بین المللی حضور داشته باشد.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان نیز در این نشست با اشاره به اینکه گردشگری از بزرگترین صنایع جهان است، گفت: توسعه گردشگری می‌تواند موجب جهش صنایع دستی کشور به ویژه توسط بانوان و جوانها شود.
"سهراب حکیم زاده" با بیان اینکه تنوع صنایع‌دستی ایران در جهان بی‌نظیر است، افزود: میراث فرهنگی از مهم‌ترین سرمایه های کشور است.
وی با اشاره به جاذبه‌ها و قابلیت‌های گردشگری استان سمنان نیز گفت: این استان از تنوع گسترده ای از جاذبه‌ها بهره مند است و باید از این جاذبه‌ها بهره برداری شود.
وی افزود: برخورداری از بیش از 800 اثر تاریخی و طبیعی ثبت شده در فهرست میراث ملی، طبیعت کویری بکر و کوهستانی و ... از جمله قابلیت‌های این استان است.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان خواستار بهره‌گیری استان سمنان از طرح های پیشنهادی توسعه گردشگری استان در قالب طرح تکاپو شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 780660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =