خبرگزاری صدا و سیما نوشت: مشاور منتسب به محمد بن نایف، ولیعهد سابق عربستان سعودی در حساب توئیتر خود نوشت: نشست‌های دوره‌ای مشترک به صورت محرمانه میان افسران سرویس‌های اطلاعاتی عربستان و اسرائیل با هدف هماهنگ کردن نقش‌ها و تنظیم برنامه‌ها برای آینده برگزار می‌شود.

مشاور منتسب به بن نایف افزود عربستان در این نشست‌ها پیشنهاد عادی سازی روابط، بهبود وجهه اسرائیل و کاهش فشار افکار عمومی بر ضد آن را به مقامات تل آویو داده است و در مقابل اسرائیل هم با قدرت رسیدن محمد بن سلمان ولیعهد جوان و اعطای اختیارات منطقه‌ای بیشتر به او موافقت کند.

در این توئیت آمده است مردم عربستان این روز‌ها در شرایط بسیار دشواری زندگی می‌کنند و گرانی و هزینه‌های بالای زندگی در کشور بی سابقه است، زندان‌ها مملو از زندانیانی است که بدون توجیهات قانونی زندانی شده اند و فساد و بی عدالتی در کشور نمایان است و مسئله بسیار مهم و خطرناک‌تر از همه اینها، تمرکز ادارات دولتی و نزدیکان محمد بن سلمان برای احیا و تقویت باند بازی در کشور است و آن‌ها تهدیدی برای بافت اجتماعی کشور هستند.

بر اساس نظریه کندارتیو اقتصاد دان معروف روسی، عربستان هم اکنون در مرحله اوج قرار دارد و این مرحله پس از مرحله رفاه و رونق اقتصادی ایجاد می‌شود و در این مرحله اقتصاد کشوربه سمت رکود پیش می‌رود و این مسئله بر روند عملکرد دولت و روابط آن با مردم تاثیر منفی می‌گذارد، اما مقامات جدید همچنان این خطر بزرگ را درک نمی‌کند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی 1010 RU ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
    0 0
    ممنون که خبرگزاری صدا و سیما تونسته این مشکل عربستان و متوجه بشه . یک اقتصاددانی یه چیزی گفته که قابل احترامه ولی شما که همه دنیا میگن مشکل دارید پس چرا متوجه نمی شید ؟