ایسنا نوشت:رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان گفت: در 1200 روستای استان با سرانه 15 لیتر در روز آبرسانی سقایی انجام می‌شود.

محمد نعیم امینی فرد در بازدید از حوزه انتخابیه خود افزود: بیشتر روستاهای استان حداکثر دو ساعت در شبانه روز آب دارند که نگران کننده است.

نماینده مردم ایرانشهر در ادامه خاطرنشان کرد: مرکز و جنوب استان به طور جدی در مناطق روستایی دچار بحران آب است.

وی اظهار کرد: 48 درصد روستاهایی که تامین آب دارند، در معرض تنش آبی هستند.

به گفته امینی فرد،امسال 200 میلیون دلار برای تامین آب روستایی از محل این صندوق دیده شد و‌درخواست ما این است که سهم استان با توجه به برخورداری پایین مرکز و جنوب استان بیشتر شود و سعی داریم در بودجه سال آینده هم این موضوع را تعمیق دهیم.

وی افزود: پیگیری‌های متعددی در این باره انجام شده است و آخرین پیگیری‌ها ملاقات با وزیر نیرو بود که از او خواستار تشکیل کارگروه ویژه شدیم و آقای اردکانیان فوری دستور تشکیل این کارگروه را داد که در دو زمینه باید فعال شود و با شرکت مدیران آب و فاضلاب کشور و استان و نمایندگان استان برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر این که در این کارگروه پیگیری‌ها در دو قسمت انجام می‌شود، ادامه داد: مقابله با تنش حادی که وجود دارد، به شکل تخصیص منابع فوری، تامین تانکرهای آبرسانی و میزانی که دچار تنش آبی هستند و از محل 10 و 12 مدیریت بحران باید تدبیر شود.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس اظهار کرد: موضوع دیگر این که شرکت آب و فاضلاب کشور برنامه مشخصی را برای رساندن شاخص‌های آب در مرکز و جنوب استان به متوسط کشوری دارد که باید شتاب بیشتری گیرد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این مجمع نمایندگان استان پیگیری‌های متعددی انجام داده است، آخرین مورد حضور مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و مسئولانی از سازمان برنامه و بودجه در استان بود که تصمیم‌هایی گرفته شد و امیدواریم هر چه سریع تر اجرایی شود.

امینی فرد تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌هایی که مجمع نمایندگان استان با وزیر نیرو داشتنده به دنبال تشکیل کارگروه ویژه به دنبال احقاق حق استان و دستیابی به سهم عادلانه‌ای از اعتبارات تنش آبی استانی هستیم.


46

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 786862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =