در ۳ محور شهر زنجان تغییر الگوی تردد ایجاد شده است

مدیر مهندسی ایمنی و ترافیک شهرداری زنجان گفت : تغییر الگوی تردد در سه محور انجام شده است که از جمله آن‌ها مسدود شدن کمربندی جنوبی به سمت خیابان فردوسی و در جریان بودن تردد از خیابان فردوسی به سمت کمربندی جنوبی، برعکس شدن تردد در محور خیابان هفت تیر از پایانه به سمت خیابان سعدی و نیز مسدود شدن مسیر رفت از ابتدای خیابان توحید به سمت خیام جنوبی و در جریان بودن مسیر برگشت از خیام جنوبی تا سر خیابان توحید است.

به گزارش خبرآنلاین ،سمانه شاددل گفت: تردد حمل و نقل عمومی در این مسیر فعلاً در جریان است ولی امکان تغییر الگو در برخی از محورها در آینده با توجه به ظرفیت معابر و اتخاذ تصمیماتی در شورای ترافیک وجود دارد.

وی عمده‌ترین مشکل اساسی که پس از اجرای تغییرات در الگوی تردد در بافت مرکزی شهر گزارش شده است را وجود گره ترافیکی در خیابان مسگرها دانست که این موضوع نیز به دلیل یکطرفه شدن این خیابان از ابتدای محور توحید به سمت خیام جنوبی است.

مدیر مهندسی ایمنی و ترافیک شهری شهرداری زنجان راهکار اصلی برطرف شدن این گره ترافیکی را آشنا نبودن همشهریان به تغییر الگوی تردد و عدم اطلاع از یک طرفه شدن خیابان توحید دانست که با گذشت زمان و آشنا شدن مردم به مسیرهای تردد این مشکل نیز برطرف می‌شود.

وی هدف اصلی از اجرای الگوی ترافیکی فعلی و تغییر مسیرها را حذف تردد خودروهای شخصی در محور سبزه‌میدان دانست تا قدری از مشکلات ترافیکی این منطقه کاسته شود.

شاددل با تأکید بر این‌که در طرح پیاده‌راه تمهیدات لازم برای عبور افراد سال‌خورده، اهالی و کسبه محل اندیشیده شده است، ابراز کرد: طرح پیاده‌راه زنجان در سه فاز اجرایی شده و دارای 350 متر طول و 22 متر عرض است.

وی با اشاره به این‌که به استناد بند 2 مصوبه شورای هماهنگی ترافیک استان در تاریخ 31 اردیبهشت‌ماه مبنی بر بهسازی خیابان امام(ره) حد فاصل سبزه‌میدان تا انقلاب تاریخ اصلاح الگوی تردد از15 تیرماه اعلام شده است بر همین اساس زمان تردد خودروها از ساعت 23 شب تا 8 صبح آزاد است و کسبه هم می توانند برای بار اندازی و بارگیری از سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری مجوز دریافت کنند .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 790776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =