تاکید بر بازنگری در طرح های توسعه منابع آبی در کردستان

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در سفر به شهرستان های قروه و دهگلان گفت: کشاورزی از ظرفیت های اصلی توسعه کردستان است و همگرایی وزارتخانه های کشاورزی و نیرو برای رونق آن ضروری است.

کیخا

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج؛ اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس از طرح‌های بخش کشاورزی، آب و دامداری شهرستان های دهگلان قروه بازدید کردند.

رئیس کمیسیون آب، کشاورزی و منابع طبیعی مجلس در جریان این بازدید با بیان اینکه مدیریت منابع آب کردستان نیازمند نگرش جامع است، از بازنگری برنامه های توسعه در این زمینه در کنار توجه به فعالیت های پایدار مرتبط گفت.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس به مطالبات مردم و مسئولان استان کردستان اشاره و تصریح کرد: با توجه اینکه یکی از موضوعاتی که مردم، نمایندگان و مسئولین استانی مطرح می‌کنند مسئله آب و افزایش سطح زیر کشت محصولات آبی است، طی دو ماه آینده جلساتی را با حضور وزیر نیرو و سایر مسئولان ذیربط خواهیم داشت تا این بحث به صورت جدی صورت بگیرد و جمع‌بندی نهایی داشته باشیم.

کیخا با بیان اینکه عدم توسعه‌یافتگی مناسب در کردستان برای مردم مشکلاتی را ایجاد کرده است، افزود: با توجه به اینکه توسعه‌نیافتگی، سرمایه‌گذاری پایین و عدم اشتغال در استان مشهود است و بخش کشاورزی یکی از ظرفیت‌های اصلی توسعه کردستان است، توصیه بنده به نمایندگان و دوستداران توسعه استان این است که از تجربه‌ها و اشتغالزایی‌هایی که در سایر مناطق کشور اتفاق افتاده است، بهره بگیرند.

وی اظهار کرد: در دشت‌هایی همچون رفسنجان، جیرفت، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و حتی حوزه دریاچه ارومیه به بهانه افزایش تولید و توسعه بی‌ضابطه کشاورزی، متاسفانه چالش‌های بزرگ زیست محیطی را در حوزه‌های مختلف برای مردم ایجاد کردند.

رئیس کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری گفت: اولویت نخست تامین آب شرب مردم است، شایسته نیست که هنوز مردم کردستان برای تامین آب شرب خود در روستاها و شهرها دچار مشکل باشند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 809863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =