چهل‌ویکمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه‌وبویراحمد برگزار شد

چهل و یکمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس اتاق یاسوج، استاندار، معاونین استاندار، نماینده شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، فعالین اقتصادی بخش خصوصی و مدیران دستگاه های اجرایی برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج، چهل و یکمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس اتاق یاسوج، استاندار، معاونین استاندار، نماینده شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، فعالین اقتصادی بخش خصوصی و مدیران دستگاه های اجرایی در سالن شماره یک استانداری برگزار گردید.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج در ابتدای این نشست با اشاره به چهاردهم اکتبر «روز جهانی استاندارد» ، افزود: این روز مهم را به فعالین اقتصادی و تولید کنندگانی که با تلاش برای تولید محصولات با کیفیت خود به دنبال سربلندی استان و رونق فضای کسب و کار می باشند تبریک می گوییم.

جبار کیانی پور در ادامه ضمن اشاره به مصوبات جلسه قبل شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در خصوص «پنجره واحد سرمایه گذاری»، اظهار کرد: آن چیزی که اکنون با اهداف پنجره واحددر تعارض است ، «قوانینی دست و پا گیری است که در دستگاه های اجرایی شاهد آن هستیم.

وی ادامه داد: بخش خصوصی به طور مشخص در ارتباط با قوانین حمل و نقل در استان مشکل جدی دارد، چرا که معتقدیم با توجه به توپوگرافی متفاوت کهگیلویه و بویراحمد با بقیه استان ها، به دلیل کوهستانی بودن، باید قوانین حوزه حمل و نقل در استان ما نیز با بقیه استان ها متفاوت باشد و متناسب با شرایط خاص جغرافیایی کهگیلویه و بویراحمد باشند.

جبار کیانی پور بیان کرد: قوانین دست و پا گیر در حوزه منابع طبیعی نیز برای بخش خصوصی بسیار آزارهنده است. چرا که این بخش نیز درگیر بروکراسی پیچیده ای برای دریافت استعلامات مختلف است. وی افزود: سختی های پیش روی بخش خصوصی برای دریافت استعلام های تکراری و زمان بر از دستگاه های مختلف ، بدون شک با اهداف پنجره واحد در تعارض است.

رئیس اتاق یاسوج در ادامه به موضوع توسعه گردشگری استان اشاره کرد و افزود: اقتصاد گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود تمامی ظرفیت ها و جاذبه های ملموس و غیرملموس این استان، مغفول مانده است.

کیانی پور تصریح کرد: ما و همه ی ارکان متولی حوزه گردشگری نتوانسته ایم از این ظرفیت در جهت ایجاد اشتغال و تولید ناخالص داخلی درخور این منابع و فرصت های های خدادادی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اکنون باید تمامی دستگاه های مرتبط با حوزه گردشگری به این موضوع وارد شوند و بررسی کنیم که اگر عقب ماندگی در امر گردشگری داشته ایم دلایلش چیست و با همفکری دولت و بخش خصوصی راهکارهای لازم را جهت توسعه این بخش فراهم کنیم.

جبار کیانی پور

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =