مدیرکل استاندارد استان اردبیل با اشاره به اینکه ۷۴ واحد تولیدی در استان اردبیل که استانداردهای لازم را در تولید محصولات خود رعایت نکرده اند، گفت: ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل که استانداردهای لازم را در تولیدات خود مد نظر قرار داده‌اند تجلیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از استان اردبیل، هاشم علایی افزود: ۷۴ واحد تولیدی در استان اردبیل که استانداردهای لازم را در تولید محصولات خود رعایت نکرده و در ارزیابی‌های صورت گرفته نمره منفی کسب کردند، به تعزیرات حکومتی استان اردبیل معرفی شده‌اند.

وی اظهار داشت: 320 واحد تولیدی در سطح استان اردبیل تحت پوشش استاندارد بوده که این واحدهای تولیدی 697 فرآورده تولید می‌کنند و اداره کل استاندارد استان اردبیل به همراه شرکت‌های تأیید صلاحیت شده، بازرسی‌های دقیقی بر رعایت استاندارد در این واحدها دارد.

علایی بیان کرد: اداره کل استاندارد استان اردبیل 10 آزمایشگاه سنجش کیفیت محصولات تولیدی دارد و بر مبنای اصل 44 قانون اساسی نیز، 24 آزمایشگاه همکار با اشتغالزایی برای 102 نفر در استان اردبیل راه‌اندازی شده است.

هاشم علایی

مدیرکل استاندار استان اردبیل تصریح کرد: سازمان استاندارد با همکاری وزارت علوم اقدام به راه‌اندازی دفاتر استانداردسازی در دانشگاه‌ها کرده است که در استان اردبیل 3 دفتر استانداردسازی در دانشگاه‌های استان مستقر کردیم که این کار به منظور حفظ و تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه بوده و حلقه اتصال، دانشگاه، استاندارد و صنعت است.

علایی بیان کرد: مشارکت اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان در تدوین استانداردهای ملی، مشاوره به نخبگان و سوق دادن پایان‌نامه‌های دانشجویی به طرف بخش صنعت استان اردبیل از دیگر اهداف راه‌اندازی این دفاتر است

وی خاطر نشان کرد : 22 مهرماه ( 16 اکتبر) به عنوان روز جهانی استاندارد نام‌گذاری شده و 162 کشور جهان این روز را گرامی داشته و در ایران نیز برنامه‌های روز جهانی استاندارد، در قالب هفته استاندارد برگزار می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل افزود: افتتاح آزمایشگاه خودروهای دوگانه سوز، بازدید از واحدهای تولیدی و افتتاح آزمایشگاه همکار دانشگاه پیام نور اردبیل نیز از دیگر برنامه‌های هفته استاندارد در استان اردبیل است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =