21 و 22 آبان ماه مسابقات 3 گانه کشور به میزبانی منطقه آزاد اروند در "اروند صغیر" برگزار می‌شود و تاکنون جلسات متعددی نیز به منظور اجرای بهتر این مسابقات برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از آبادان، سه گانه یک ورزش ترکیبی است که شرکت‌کنندگان در آن با انجام سه مرحله استقامتی با یکدیگر رقابت می‌کنند. مراحل مسابقه شامل شنا، دوچرخه‌سواری و دو هستند. مسافت هر یک از این مرحله‌ها بسته به نوع مسابقه تغییر می‌کند. سه‌گانه از سال ۲۰۰۰ در هر دو بخش مردان و زنان وارد برنامه مسابقات المپیک شده‌است.

در ایران در سال ۱۳۸۰، این رشته به‌ صورت زیرمجموعه‌ای از فدراسیون دو و میدانی شروع به فعالیت کرد. در سال ۱۳۸۲ تحت عنوان انجمن ورزش سه‌گانه کشور به کنفدراسیون سه‌ گانه آسیا معرفی شد. با تعیین سرپرست فدراسیون ورزش سه‌ گانه در سال ۱۳۸۵ و تهیه اساسنامه مربوطه، نهایتاً در خرداد ۱۳۸۶ فدراسیون ورزش سه‌ گانه به عنوان بیست و یکمین عضو کنفدراسیون ورزش سه‌ گانه آسیا انتخاب شد. اولین دوره لیگ ورزش سه‌ گانه باشگاه‌های کشور در سال ۱۳۸۷ با شرکت ۲۱ تیم و بیش از ۸۰ ورزشکار برگزار شد.

این ورزش مهم همواره مورد توجه مسئولان ورزش منطقه آزاد اروند بوده است به طوریکه درصدد هستند تا ۲۱ لغایت ۲۲ آبان در "اروند صغیر" میزبانی کشوری این مسابقات انجام شود.

این اتفاق مهم را می‌توان برگ زرین دیگری در ورزش این منطقه قلمداد کرد؛ «سردار صبور» رییس فدراسیون ورزش سه گانه نیز از اقدامات اداره کل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند به اندازه‌ای رضایت دارد که طی روزهای گذشته از نزدیک محل میزبانی را مورد بازدید قرار داد.

تاکنون جلسات هماهنگی متعددی برای این رویداد برگزار شده است و به طور حتم با تدابیر اتخاذ شده، اداره کل ورزش منطقه آزاد اروند این رویداد بزرگ را با سربلندی برگزار خواهد کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =