جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان به ریاست اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری و با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران مربوطه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، اقبال عباسی در شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرابی چهارمحال و بختیاری، در واگذاری طرحهای نیمه تمام و قابل برون سپاری به بخش خصوصی همت بیشتری داشته باشند.

وی یادآور شد: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری در تمامی جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه استان روند واگذاری طرحهای نیمه تمام و قابل برون سپاری به بخش خصوصی را گزارش دهد.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: شناسایی طرحهای جدید نیمه تمام و قابل برون سپاری به بخش خصوصی در دستورکار فرمانداران شهرستان های 9 گانه استان باشد.

وی گفت: شناسایی سرمایه گذاران به منظور سرمایه گذاری در بخش های مختلف چهارمحال و بخری و فراهم کردن تسهیلات مورد نیاز برای آنان ، از برنامه های دیگر مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران شهرستان های 9 گانه استان باشد

عباسی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی، شرکت آب منطقه ای و اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در واگذاری طرحهای نیمه تمام و قابل برون سپاری به بخش خصوصی فعالتر عمل کنند.

وی، تعطیلی طرحهای در دست ساخت از سوی پیمانکار به دلیل داشتن طلب از مجری طرح را غیرقانونی عنوان کرد و گفت: پیمانکاران به هیچ وجه نمی توانند طرح های زیربنایی را که در آن مشغول کارند ، تعطیل کنند و باید براساس پیمان تا پایان طرح به کار خود ادامه دهند.

عباسی افزود: چنانچه هر کدام از پیمانکاران در هنگام اجرای طرح ، از مجری طرح ، معوقات یا طلبی داشته باشند آن را از طریق استانداری پیگیری کنند و طلب داشتن را بهانه تعطیلی طرحهای عمرانی قرار ندهند، چرا که براساس قانون باید از آن طرح خلع ید شوند.

وی افزود: پیمانکارانی که از 4ماه قبل طلب دولتی دارند،حدود 20 تا 50 درصد تعدیل دریافت می کنند.

عباسی، با اشاره به غیبت برخی مدیران کل دستگاه های اجرایی در جلسات تصمیم گیری مانند شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری افزود: هیچ مدیری حق ندارد بدون هماهنگی قبلی و بدون عذر موجه، نماینده به جلسات اعزام کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: 146 طرح قابل واگذاری به بخش خصوصی از محل تملک دارایی های سرمایه ای در استان شناسایی شده است.

طهمورث الیاسی بختیاری تصریح کرد: سرمایه گذاری های بخش خصوصی و تعاونی از زمان واگذاری یا بهره برداری از 10 سال معافیت مالیاتی بهره مندی می شوند.

وی یادآور شد: زمینه های جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در چهارمحال و بختیاری فراهم شده است و مسئولان این استان آماده همکاری با بخش خصوصی در این رابطه هستند.

الیاسی بختیاری اظهار داشت: افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی از مهمترین دستاوردهای سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

واگذاری طرحهای نیمه تمام و قابل برون سپاری به بخش خصوصی از مهمترین طرح های دولت تدبیر و امید در نقاط مختلف کشور و چهارمحال و بختیاری است.

علی کاظمی باباحیدری نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی نیز دراین جلسه  تاکید کرد: کارگروه هایی در زمان معین برای مشخص کردن سهم عادلانه بودجه استان تشکیل و اقدامات آن برای مدیران تشریح شود.

وی افزود: دولت اکنون در حال تنظیم بودجه 1398 است و در همین راستا ستادی در سازمان برنامه و بودجه تشکیل داده است.

کاظمی باباحیدری تصریح کرد: احیای سازمان برنامه و بودجه از مهمترین اقدامات دولت یازدهم در راستای تصمیم گیری های ملی براساس معیارهای علمی و کارشناسی بود.

وی یادآور شد: فرمانداران شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری به ویژه در مناطق کمتر برخوردار نسبت به اطلاع رسانی مزیت های واگذاری طرح های قابل واگذاری به بخش خصوصی و فعال کردن مدیران شهرستانی در این حوزه تلاش کنند.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تسریع در روند واگذاری طرحهای قابل واگذاری به بخش خصوصی یکی از شاخص های ارزیابی مدیران استانی و شهرستانی در چهارمحال و بختیاری است.

خدیجه ربیعی فرادنبه تاکید کرد: لایحه بودجه 1398 نیمه آذر امسال به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد.

وی اظهار داشت: مدیران دستگاه های اجرایی چهارمحال و بختیاری و مسئولان استان برای افزایش سهم بودجه در سال 1398 از هم اکنون تلاش کنند.

برگزاری جلسه شورای برنامه ریزی وتوسعه استان چهارمحال وبختیاری

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 813316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =