لئوناردو دی‌کاپریو آمریکایی برنده جایزه اسکار درگذشت پل آلن یکی از دو بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت را تسلیت گفت. آلن همانند دی‌کاپریو از فعالان حوزه حفاظت از محیط زیست بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، لئوناردو دی‌کاپریو یکی از چهره‌هایی بود که به خبر درگذشت پل آلن واکنش نشان داد. آلن که همراه با بیل گیتس شرکت مایکروسافت را در دهه ۷۰ میلادی تاسیس کرده بود،‌ بر اثر عوارض گونه‌ای از بیماری سرطان خون در ۶۵ سالگی درگذشت. 

دی‌کاپریو در واکنش به مرگ این چهره سرشناس دنیای فناوری که در حفاظت از محیط زیست و فعالیت‌های بشردوستانه هم پیشگام بود، نوشت: «از شنیدن خبر درگذشت پل آلن غمگین شدم. او از مدافعان سرسخت حفاظت از محیط زیست بود. کارهای انسان‌دوستانه و سرمایه‌گذاری‌هایی که در این زمینه انجام داد، میراثی است که از او به جا می‌ماند.»

پل ألن

دی‌کاپریو خود از مدافعان فعال و سرسخت محیط زیست است. او بیشتر زمان خود را غیر از بازیگری در این عرصه می‌گذراند. 

او در سال ۲۰۱۶ مستندی درباره پدیده خطرناک «تغییرات اقلیم» با عنوان «پیش از سیل» تهیه‌ کرد و در آن جلوی دوربین رفت. او علاوه بر این در همان سال با تیم دونالد ترامپ دیدار کرد و برنامه‌های خود را درباره استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک به آن‌ها ارائه کرد. دی‌کاپریو به ترامپ اعلام کرد که با این کار علاوه بر حفظ محیط زیست اقتصاد هم رشد می‌کند و میلیون‌ها شغل ایجاد خواهد شد. 

منبع‌: TheWrap 

241241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    13 0
    لطفا سلبريتي هاي وطني كمي هم از اينگونه افراد در حفاظت از محيط زيست، درس بگيرند
  • بی نام GB ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    4 0
    درود بر لئو