برنده یکی از گران‌ترین جوایز ادبی جهان معرفی شد

ایسنا نوشت: کایو شینگونی نویسنده بریتانیایی- زامبیایی جایزه دیلن توماس سال ۲۰۱۸ ویژه نویسندگان نوقلم را به خانه ببرد.

جایزه ۳۰ هزار پوندی دیلن توماس که از گران‌ترین جوایز کتاب دنیا محسوب می‌شود، در این دوره به کایو شینگونی نویسنده بریتانیایی- زامبیایی» برای اولین مجموعه شعرش با عنوان «کوموکاندا» تعلق گرفت.

هیات داوران این جایزه بین‌المللی ادبی ۳۰ هزار پوندی که دوازدهمین دوره خود را تجربه کرد، مجموعه شعر «کوماکاندا» را برای در برداشتن صدایی اصیل و متمایز تمجید کرد و آن را اثری جاافتاده و تکان‌دهنده توصیف کرد.

شینگونی ۳۱ ساله اولین شاعر بریتانیایی است که این جایزه را از آن خود می‌کند. پیش از این مارکس پورتر برای نگارش یک رمان و ویونا مک‌فارلن برای مجوعه داستان کوتاهش دو نویسنده بریتانیایی بودند که این جایزه را کسب کردند.

سال گذشته فیونا مک‌فارلین نویسنده جوان استرالیایی برای مجموعه داستان «مکان‌های بلند» موفق به کسب این جایزه ادبی شد.

جایزه دیلن توماس که توسط دانشگاه سوانسی بنیان‌گذاری شده، از سال ۲۰۰۶ به عنوان یکی از گران‌ترین جوایز ادبی جهان شناخته می‌شود. این جایزه به آثار چاپ‌شده به زبان انگلیسی از نویسندگان نوقلم ۳۹ سال به پایین تعلق می‌گیرد و گونه‌های ادبی رمان، شعر و نمایشنامه را دربرمی‌گیرد.

توماس که در سن ۳۹ سالگی درگذشت اکثر کارهایش را از ۲۰ تا ۳۰ سالگی به نگارش درآورد، از برندگان پیشین این جایزه می‌توان به مکس پورتر، جاشوا فریس و مگی شیپستد اشاره کرد.  

58243

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 776036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =