مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان گفت: در حال حاضر ۳۱۷ هزار اشتراک فاضلاب در ۱۸ شهر استان داریم و ۶ تصفیه‌خانه فاضلاب در سطح استان کردستان در حال بهره‌برداری هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از بانه، محمدحسین محمدی در نشست خبری با خبرنگاران کردستانی، اظهار کرد: جمعیت زیرپوشش آبفا استان یک میلیون و ۱۳۲ هزار نفر است که 92 درصد این جمعیت در ۲۷ شهر استان را شامل می شود.
وی با اشاره به انشعابات آب استان، افزود: ۳۴۵ هزار انشعاب آب در سطح استان وجود دارد و ۱۳۵ میلیون مترمکعب ظرفیت آب استان است.
وی تعداد تصفیه‌خانه‌های آب استان را 6 تصفیه‌خانه برشمرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر در پنج شهر استان تصفیه‌خانه فاضلاب در حال احداث است و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب سنندج، سقز و مریوان نیز در حال ارتقا هستند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان یادآور شد: ۱۲۰ حلقه چاه آب در استان وجود دارد که از ۱۳ منبع آب استفاده می‌کنند.
محمدی مجموع برداشت آبهای سطحی استان را ۶۳ میلیون مترمکعب و مجموع برداشت آبهای زیرزمینی را ۴۴ میلیون مترمکعب عنوان کرد و بیان داشت: این میزان آبهای برداشتی در طول سال انجام می‌گیرد.
وی همچنین جمعیت تحت پوشش خدمات فاضلاب استان را یک میلیون و ۴۰ هزار نفر معادل ۹۲ درصد اعلام کرد و گفت: ۷۱ درصد جمعیت استان نیز زیرپوشش تصفیه فاضلاب استان هستند.
وی یادآور شد: در حال حاضر ۳۱۷ هزار اشتراک فاضلاب در ۱۸ شهر استان داریم و ۶ تصفیه‌خانه فاضلاب در سطح استان کردستان در حال بهره‌برداری هستند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان به وجود آزمایشگاههای فاضلاب در استان اشاره کرد و افزود: ۱۰ آزمایشگاه فاضلاب در بخش کنترل کیفی در استان وجود دارد.
محمدی اضافه کرد: در مجموع در بخش آب ۸۰ پروژه در ۲۵ شهر استان در حال اجراست و در سالجاری ۷۲ هزار متر شبکه آب در استان اجرا شده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 753195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =