کسب ۲۳۸ مدال کشوری توسط ورزشکاران سقزی در سال ۹۶

رئیس اداره ورزش و جوانان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت و جایگاه ورزش و نقش آن در سلامت اجتماعی، گفت: ورزشکاران سقز در سال ۹۶ موفق به کسب ۲۳۸ مدال کشوری شدند

به گزارس خبرگزاری خبرآنلاین از سقز، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سقز در این نشست، اظهار داشت: ۱۳۴۰۰ نفر ورزشکار سازمان یافته در سقز وجود دارد که در ۲۰ سالن و مکان ورزشی مختلف مشغول فعالیتند.

فرزاد خاکی گفت: همچنین ۱۵ زمین روباز استاندارد در روستاها، ۵۱ باشگاه خصوصی، ۳۸ هیات فعال آقایان و ۲۳ هیات بانوان در سقز وجود دارد.

وی افزود: در سال ۹۶ تاکنون ۲۳۸ مدال کشوری کسب کرده ایم.

خاکی بیان داشت: در حوزه جوانان ۵ سمن (انجمن مردم نهاد) فعال داریم که مشغول فعالیت در حوزه های مختلفند.

وی خاطر نشان ساخت: پیشکسوت ورزشی باید بالای ۲۵ سال فعالیت ورزشی، دارای سمت بالا یا مقام قهرمانی و حداقل ۴۵ سال سن باشد. لذا براین اساس قصد تجلیل از پیشکسوتان، قهرمانان و زحمت کشان عرصه ورزشی را داریم.

خاکی در ادامه عنوان کرد: در سال ۹۶، حدود ۶ میلیارد بودجه عمرانی برای ورزش در نظر گرفته شده که تاکنون یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان آن تخصیص داده شده است.

وی افزود: تلاش برای اخذ ۲ میلیارد بودجه به خوابگاه ورزشکاران، ساخت چمن مصنوعی سنگبران، بازسازی سالن تختی، ساخت خانه جوان، کمک مالی حدود ۱۶۰ میلیونی به تیم ساکاپخش و...از دیگر موارد مطرح شده توسط خاکی در این نشست بود.

درادامه این نشست خبرنگاران رسانه های جمعی شهرستان مواردی ازجمله: بلاتکلیفی خوابگاه ورزشکاران، ضرورت استعدادیابی ورزشکاران، فراهم کردن فضا برای ورود مربیان جوان به عرصه ورزش های قهرمانی، توزیع عادلانه امکانات ورزشی در سطح محلات، لزوم نظارت بیشتر در واگذاری طرح های ورزشی، راه اندازی سالن بدنسازی در کنار استخر کاوه، کم توجهی به ورزش های قهرمانی مثل کشتی و آسیب شناسی موضوع، ارتقای سطح توانمندی مربیان، توجه به اشتغال قهرمانان، افزایش اعتبارات هیات ها، توجه بیشتر به محلات حاشیه شهر و توزیع عادلانه امکانات، حمایت جدی از ورزشکاران قهرمان ملی و مسابقات رسمی و توجه به اشتغال آنان و پرهیز از بزرگنمایی برخی مدال های مسابقات دوستانه و غیررسمی، توجه به مسابقات پرهیجان و عمومی نظیر اسب سواری و تیراندازی، مقابله جدی با عرضه مواد نیروزا و اعتیادآور در برخی مراکز تحت عنوان تناسب اندام و بدنسازی و...، توجه به بهداشت باشگاه ها، تقویت برنامه های آموزشی برای هیات ها، برگزاری جشنواره های ورزشی- فرهنگی، حمایت از تولیدات فرهنگی و علمی در حوزه ورزش، تلاش جهت تقویت بنیه مالی هیات های ورزشی و توزیع عادلانه بودجه میان آنها، اهمیت به مقوله استعدادیابی در میان نوجوانان و کودکان، تسریع در ساخت خوابگاه ورزشکاران، اهتمام بیشتر نسبت به دفاع از منافع عمومی و نظارت بر سالن های واگذار شده و... را مطرح نمودند و فرزاد خاکی نیز به موارد مطرح شده پاسخ داد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 753215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =