اجرای ۲۰۰ پروژه عمرانی توسط بسیج سازندگی کردستان در سال گذشته

مسئول بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس گفت: سال گذشته 200 پروژه عمرانی با اعتبار 4 میلیارد تومان در سطح استان اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، علی‌ اصغر عزیزی ‌فر در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در سنندج، اظهار کرد: جهاد سازندگی در 27 خرداد 1358 با فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد و در آذر ماه 1362 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و هماهنگی مردم برای سازندگی روستا ها به عنوان یکی از اهداف اساسی و اصلی جهاد سازندگی تعیین شد.

وی با اشاره به اینکه هدف بسیج اقشار تمامی مردم برای سازندگی روستا ها و فراهم کردن امکان تلاش برای نیرو های مومن و ایثارگر جامعه است، گفت: بسیج در راستای سازندگی و احیای روستا ها مورد تاکید و توجه جدی قرار گرفته است.

مسوول بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس افزود: در سال 79 در دیدار فرماند هان کل قوا با رهبر معظم انقلاب اسلامی، معظم ‌له خواستار عمران و آبادانی مناطق روستایی با همکاری نیروی مقاومت بسیج و وزارت جهاد سازندگی شدند.

عزیزی فر با بیان اینکه طرح اردو های جهادی و سازندگی با حمایت و مسئولیت بسیج آغاز شد، اظهار داشت: نخستین عرصه ای که بسیج سازندگی به آن ورود پیدا کرده بحث محرومیت‌زدایی است که این مهم در دو محور عمرانی و غیرعمرانی به صورت جدی دنبال شده است.

وی افزود: اصلی ترین کار بسیج سازندگی استان از سال 88 تا سال 95 شدت گرفته که 2 هزار و 396 پروژه عمرانی با صرف هزینه ‌ای بالغ بر 40 میلیارد تومان در مناطق محروم استان اجرا شده است.

مسوول بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس با اشاره به اینکه در سال 96 حدود 200 پروژه عمرانی با اعتبار بالغ بر 4 میلیارد تومان در سطح استان اجرا شده است، بیان کرد: تکمیل و مرمت 100 مدرسه روستایی با

صرف اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان از اقدامات قابل توجهی است که حدود 50 درصد از فعالیت‌ های محرومیت‌زدایی در حوزه عمران را در این بازه زمانی به خود اختصاص داده است.

عزیزی فر تصریح کرد: با توجه به اقدامات غیرعمرانی بسیج سازندگی سپاه بیت المقدس یک میلیارد و 500 میلیون تومان خدمات غیر عمرانی در مناطق محروم به نیازمندان ارائه شده است.

وی گفت: توزیع 15 هزار بسته غذایی، هزینه 6 میلیارد تومان اعتبار در سال 96 برای کمک به زنان سرپرست خانوار، 4 هزار و 700 بسته لوازم تحریر، 9 هزار بسته معیشتی، 7 هزار بسته پوشاک، 340 بسته جهیزیه و یک‌ هزار بسته بهداشتی در مناطق روستایی فاقد مرکز بهداشت از جمله اقدامات بسیج سازندگی استان در این حوزه بوده است.

مسوول بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس با اشاره به اردو های جهادی و هدف از برگزاری این اردو ها اظهار داشت: هدف از برگزاری اردو های جهادی در بسیج سازندگی بهره‌گیری از توان جوانان، مشارکت عملی جوانان در عرصه سازندگی و محرومیت‌زدایی، تقویت روحیه خلاقیت و مسوولیت‌پذیری و ... است که در سال گذشته 15 هزار نفر روز اردو های جهادی در سطح استان برگزار شد.

عزیزی فر بیان کرد: یکی از معضلات اقتصاد مقاومتی نبود بازار است و بسیج سازندگی در قالب طرح اقتصاد مقاومتی یک سری تسهیلات را با سود پایین به مردم پرداخت می‌کند که اولویت ما در این راستا زود بازده و توجیه ‌دار بودن طرح ‌هاست که در سطح استان 16 عرصه تعریف شده است و سقف پرداخت تسهیلات در این طرح 30 میلیون تومان است.

وی در ادامه افزود: دربازه زمانی سال 92 تا 95 بیش از 22 میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد یک هزار و 800 فرصت شغلی پرداخت شده است.

مسوول بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس با بیان طرح کرامت 2 خاطر نشان کرد: 18 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان در 9 منطقه شهر سنندج و یک نقطه شهر قروه تعریف شده که استارت کار نیز در اوایل امسال زده شده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 775441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =