طی نظرخواهی که چندی پیش در خبرآنلاین منتشر شد کاربران این خبرگزاری برای نمایندگانی که به لوایح چهارگانه دولت رای مثبت دادند پیامک ارسال کردند که در آن‌ها نکاتی جالب و خواندنی وجود داشت.

به گزارش خبرآنلاین، « شماها خائنید» « امیدوارم سرطان بگیرید» .... اینها تنها نمونه‌ای از سیل پیامک هایی است که برای نمایندگان، آن هم بعد از تصویب CFT ارسال شد. کلاف سردر گم این پیامک ها آنقدر حاشیه ساز شد که دیگر کمتر کسی بود از آن خبری نداشته باشد. هر چند بعد از مدتی سر نخ آن در مشهد پیدا شد اما هنوز بازار حرف و حدیث بر سر این پیامک ها بسیار داغ است.

نکته ای که بی طرفانه بودن این پیامک ها را رد می کند این است که حتی یک پیامک در جهت موافقت با لوایح موسوم به FATF برای هیچ نماینده ای ارسال نشد و همین موضوع باعث شد خبرانلاین از کاربران خود نظر خواهی کند با این مضمون که اگر قرار بود پیامکی به نمایندگان در رابطه با این لوایح ارسال کنید چه پیامکی می نوشتید؟

پاسخی که کاربران خبرگزاری به این نظرخواهی دادند جالب بود از آن جهت که بسیاری از انها از نمایندگان موافق می خواستند که در برابر فشارها کوتاه نیایند و بر نظر خود بایستند.

خیلی‌ها هم از شجاعت نمایندگان گفتند و حتی در توصیفشان از لفظ «نمایندگان واقعی مردم» سخن به میان آوردند.

مملکت عقل می‌خواهد نه دلواپس

برخی از کاربران هم تیغ انتقادشان را به سمت دلواپسان گرفتند و رفتار انها را بر خلاف منافع ملی دانستند مانند کاربری که  نوشته بود: «ترامپ و نوچه های خارجی از یکسو و دلواپسان و تندروهای داخلی از سوی دیگر مانند دولبه قیچی بر علیه معیشت و آرامش مردم عمل میکنند . علی الظاهر خلاف هم حرکت میکنند ولی درعمل نتیجه کارشان یکی است.مملکت به دلواپس نیازی ندارد. عقل میخواهد وبس»

برخی دیگر هم این مخالفت ها را برخاسته از منافع جناحی معرفی کردند . مثلا فردی نوشت:« برجام بزرگترین پیروزی و موفقیت دستگاه دیپلماسی می‌باشد و در این شکی نیست، مثل اینکه بعضی ها به دلایل جناحی فقط مخالفت میکنن و منافع ملی را در نظر نمی گیرند اینها بدون دلایل منطقی با fatf نیز مخالفت کردن و وقتی دیدن دلیل و منطق محکمه پسند ندارن شروع به هوچی گری و فحاشی کردن ولی این نمایندگان دلیر و فهیم ما بودن که فقط منافع ملی را در نظر گرفتن نه جناحی . تشکر میکنم از همه نمایندگان موافق »

تصویب تنها کارنامه درخشان

در این میان کاربران مختلفی بودند که از فراکسیون امید لب به انتقاد باز کردند و نمایندگانی را که در این فراکسیون عضو بودند اما رای منفی به این لوایح دادند را مورد بازخواست قرار دادند.

تعداد دیگری از خبرنگاران نیز بودند که این مصوبه را تنها کارنامه درخشان مجلس دهم دانستند. مثلا فردی نوشت: «تو اين دو سه ساله كه اين نماينده ها اومدند تنها كار مثبتشون همين مصوبه بود .اميدوارم از اين به بعد هم در مورد هر تصويبي كه به نفع قشر مردم هست اسير تبليغات منفي بعضي از دلواپسان قرار نگيرند.»

باز پیامک انتقادی

البته در میان این پیامک ها تنها اظهار نظر در جهت موافقت با لایحه و اقدام نمایندگان نبود و حتی در میان انتقادهایشان خبرآنلاین را هم بی نصیب نگذاشتند برای مثال کاربری به نام حسین نوشت:«نه به لایحه استعماری سی اف تی .... خبرآنلاین دیگه تو نمیخواد دم از جوان مردی بزنی که هر طور تونستی از این لایحه مسخره طرفداری کردی حتی با ساخت موشن گرافیک دروغین خودت مردم رو گول زدی ... در ضمن اگر نمیدونی بدون که مخالفین هم مردم هستند .... مردم فقط شماها نیستید . ما مخالفیم»

 29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 812257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =