بهای اجاره بها در حالی از تورم پیشی گرفته است که بررسی ها نشان می دهد بیش از دو میلیون و ششصد هزار خانه خالی در کشور وجود دارد و بدیهی است تهران رکورددار خانه های خالی در کشور است .

سئوال اینجاست ؛ آیا با دریافت مالیات از خانه های خالی موافق هستید و دلیل موافقت یا مخالفت شما چیست؟ شما کاربران خبرآنلاین می‌توانید دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات منعکس کنید. 

223223

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 62
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    47 3
    بعضا رسم شده میشود پزشکان محترم هم پول ویزیت ها را برای اینکه از زیر بار مالیات در رفته باشند از بیماران نقدی طلب می کنند
    • محمد A1 ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
      1 10
      بالاخره میرود در حساب بانک، حق بیمه پرداختی هم که مشخص هست
  • بی نام A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    27 15
    در کنار مالیات بر خانه های خالی باید مالیات بر عایدی مسکن هم انجام بشه که کسن نتونه با خرید و فروش مسکن سود کسب کنه...
  • بی نام A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    23 4
    مگه میشه مخالف بود؟
  • بی نام A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    21 15
    یه ضرورته‌. اصلا بستگی به نظرخواهی نداره
  • بی نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    26 14
    موافق هستم
  • حسین DE ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    10 4
    بله ولی اولش با این بهونه قیمت رو میبرن بالا البته فرقی نمیکنه با هر بهونه ای میبرن بالا تنها فایده ش اینه که کسی که محیط شهری رو مصاحب کرده و از امکانات شهری استفاده میکنه مالیاتش رو هم بده. امکانات شهری که متعلق به شخص خاصی نیست. میتونه بره وسط بیابان زمین بخره ولش کنه به امان خدا
  • بدون نام ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    29 0
    ببخشید از کی تا حالا نظرات ما مهم شده !!!!
  • بی نام DE ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    31 35
    این اقدامات یعنی باجگیری از مردم . چرا افراد نباید اختیار مالشان را داشته باشند ؟؟؟
    • بی نام A1 ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
      15 12
      چون ما داریم عوارض نگهداری از مالشون رو میدیم هر خونه حجم زیادی از خدمات عموم رو مصرف میکنه
    • بی نام DE ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
      10 2
      بی نام محترم ، عوارض نگهداری از خانه های خالی را دولت نمی دهد خودشان میدهند . تمام خانه های خالی عوراض نوسازی و جمع آوری زباله میدهند . شارژ ماهانه هم طبق قانون میدهند . بعلاوه اگر این مالیا ت صرف ساختن مدرسه و دانشگاه و راه و جاده و مراکز فرهنگی و ورزشی و درمانی میشد ، از شیر مادربرای دولت حلاتر بود اما این مالیاتها کجا میرود ؟؟؟ به جاها و چا ه ها و گودالهای نامعلوم بعلاوه در ماجرای ارز و در واقع تهدید و محرومیت مردم از خرید ارز ، داریم مثل کشورکوبا و کره شمالی می شویم . تنبیه مردم بخاطر خالی بودن خانه شان هم تیر خلاص دیگریست بر اختیار افراد براموالشان . برای کنترل جمعیت تهران باید به استانهای محروم برسند تا هرکس با میل و رغبت به شهر خودش برگردد .
  • بی نام A1 ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    29 13
    نه چون باعث گرانی بیشتر میشه
  • بی نام A1 ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    17 33
    بلی صدردصد
  • بی نام DE ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    34 1
    خجالت نمیکشید برای چندمین بار این سوال ها رو میپرسید؟ آقا هیچ اراده ای برای حل این گونه مسائل وجود نداره. وگرنه تمام دنیا چجوری اقتصادشون رو کنترل و شفاف میکنند ما هم همون کارها رو میکردیم. اراده ای نیست چون منافع شخصی آقایون اینطوری ایجاب میکنه که شفافیتی نباشه.
  • مرتضی پهلوانزاده A1 ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    21 4
    سلام این سوال جدیدی نیست بلکه سالهاست در بین مسئولین ، مردم ، مجلس و ... پرسیده میشود ولی هیچ اقدام عملی در خصوص آن نمیشود چرا که منافع همه به آن گره خورده است از جمله ؛ مهندسین ، طلافروشان ، دکترها ، متخصصین ، بعضی از نمایندگان مردم ، شورای شهر ، سرمایه داران خرد و کلان و ... همه شده اند بساز بفروش در تهران و هرکدام با توجه به سکونت در استانی دیگر ، تعدادی ملک خالی و یا در حال ساخت در تهران دارند چرا ؟؟؟؟؟ البته مالیات بر خانه خالی یا تعدد داشتن ملک با کارشناسی خوب و دقیق میتواند بخشی از مشکلات مسکن را حل کند . یاعلی به امید پیگیری و اجرایی شدن آن
  • بی نام US ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    36 20
    نه معلومه که موافق نیستم. اصولا باید یک سودی از یک جایی داشته باشی که مالیات سودتو بدی بعدم اگر هم سودی باشه باید دید که این سود واقعی است یا غیرواقعی حاصل از تورم و بی ارزش شدن پول ملی؟ در صورتی که سود واقعی باشد اونوقت مالیات توجیه پذیر میشود در غیر اینصورت گرفتن مالیات مانند پول زور و نامشروع است از نظر من.
  • بی نام US ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    29 20
    مالیات فقط باعث گرانتر شدن قیمت مسکن و اجاره بها میشود و باز هم باعث کاهش قدرت خرید یا اجاره میشود
  • بی نام A1 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    27 23
    ۱۰۰ در صد موافق چرا مثله کشورای توسعه یافته تا الانم گرفته نشده؟ و عده ای که سرمایه دارن دائما به فکر اضافه کردن ملک باشن. اینطوری بخشی از التهاب بازار گرفته میشه و دولتم میتونه کنترل کنه این مسئله رو . سرمایه ای هم که میره سمت ملک رو میشه با روش درست سوق داد سمت صنعت و سود متناسب .
    • بی نام A1 ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
      16 15
      بفرمائیدکدام کشورپیشرفته وپیش نرفته ازخانه ای که اجاره نمیرود ودرآمدی ندارد مالیات میگیرد؟،اگرچنین کنند مطمئن باشید کشورپیشرفته بسرعت پس رفت میکند، دریافت مالیات بایستی عقلانی باشدونه احساسی.
    • بی نام CA ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      4 5
      این طرحی هست که در کانادا هم در حال بررسی هست.
  • بی نام A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    30 19
    بلی حتما چون تعدادزیادی از آپارتمانهای شهرهای بزرگ خالیه
  • بی نام A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    27 20
    بلی حتما
  • کوروش A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    20 14
    قطعا بله ؛ اما نه واسه بازه یک ماهه یا دوماهه , چون شاید صاحب خونه در حال بازسازی با برای فروش گذاشته است
  • بی نام A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    22 33
    بله ، باعث کم شدن مبلغ اجاره می شود بنظر من باید مبالغ زیادی هم بابت املاک و زمین گرفت تا رکود از مسکن خارج بشه سود مسکن و املاک که کم بشه به نفع تولید و صنعت و اشتغال و بیمه هست کم کم باید سبک نرمال جهانی رو جایگزین این سبک فعلی کنیم البته این مطالب زمانی به ظهور می رسد که شفافیت باشه ، رانت نباشه ، قانون حاکم باشه ، فساد در ادارات از بین بره و روابط با دنیا نرمال باشه
  • بی نام A1 ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    32 1
    درد ما از بیسوادی‌وبی‌کفایتی‌مسئولین است‌ و تلاطم‌ بازار بخاطر اینه‌ که‌ ایران‌ متعلق‌ به ۵ درصداقازاده‌هاس‌ و ما اصلا ادم‌ و ایرانی‌ به‌ حساب‌ نمیایم
  • امید A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    52 19
    شما چرا همیشه درکمین مردم هستین که باج ازمردم بگیرین پول یک دزد کلان برابر باصدتا همچین نظریه ای هست .پارسال من خونمو دادم ۲۰ ملیون رهن با ۸۰۰تومن اجاره حالا که تحویل گرفتم چاه فاضلابو پرکردن ۷ملیون خرج حفر یه چاهدیگه ودرست کردنش شده .بجز چیزای دیگه تصمیم گرفتم خونم خالی باشه.
    • بی نام A1 ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
      9 15
      خوب دوست عزیز شما حتما جای دیگه ای هم برای زندگی کردن دارید پس این خونه دوم یک چیز اضافی هست و مالیات باید بهش تعلق بگیره. این که غیر عادی نیست. حالا اینکه مستاجر شما بی فرهنگ بوده دلیل انجام ندادن یک کار درست و اصولی که در همه جای دنیا مرسومه، نباید باشه.
  • حسین A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    22 18
    صددرصد موافقم
  • بی نام IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    15 8
    فقط دولت نباید که پدر شرکتها و کارمندان عادی رو در بیاره.
  • شهلا A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    14 4
    ایتدا باید مقدار اجاره منطقی و قانونمند شود بعد این کار را کرد و الا قشر ضعیف ضعیفتر و ضعیفتر می شود.
  • بی نام IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    12 10
    خیر؛ خالیه که خالیه به کسی چه مربوطه مالشه دوس نداره مستاجر درب و داغونش کنه
  • بی نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    7 8
    شورش در اورديد
  • بی نام A1 ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    7 4
    این کار باعث قراردادهای صوری می شه و هیچ تاثیر نداره بجز افزایش قیمت ها که اونم از مستاجر بنده خدا می گیرن . این دوستمون فکر کرده تو سوئیس زندگی می کنه که همه چیز قانون مند باشه ؛ اینجا واسه هر قانونی یه راه دور زدن ایجاد می کنن و از هر ترفندی به نفع خودشون استفاده می کنند . همین که این دولت هیچ کاری نکن و بذاره فقط دوره اش تموم شه بهترین کار می باشد .
  • بی نام US ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    8 5
    کاملا مخالفم چون فقط باعث پر شدن جیب مشاوران املاک برای نوشتن اجاره نامه های صوری برای فرار از این مالیات میشود و دیگر هیچ.
  • حسام A1 ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    10 7
    ۱۰۰درصد مخالفم، چون باعث افزایش اجاره و فشار به اقشار آسیب‌پذیر خواهد شد
  • بی نام A1 ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    2 7
    این کاری هست که توی خیلی از کشورها انجام میشه و درست هم هست. ولی باید چهارچوبهای قانونی و نظارتی هم باشه. باید کاری کرد که مسکن یک کالای سرمایه ای نباشه.
  • منوچهر A1 ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    4 6
    موافقم به شرطيكه مقادير دريافت شده جهت رفاه مستأجرين از جمله كاهش كارمزد بنگاه املاك هزينه شود
  • ایرانی A1 ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    7 1
    اگر گمرک محصولات خارجی حذف شود و رقابت ایجاد شود اگر گرفتن بهره در بانک ها ممنوع شود اگر مردم به تمام داده های اقتصادی کشور دسترسی داشته باشند اگر مسئولان برای گرفتن مسئولیت مجبور به انتشار لیست اموال خود و بستگان تا درجه دو باشند اگر قوانین برای تمام شهروندان کشور یکی باشد بله
  • بی نام IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    5 6
    حجم منفی ها در این نظرات دقیقا نشان از تعداد بالای افرادی داره که با اجاره دادن منزل ارتزاق می کن و اوقات بیکاریونو میان اینجا به نظرهایی که سودشونو حتی یک مقدار کوچک کم بکنه منفی میدن
  • محمد A1 ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    2 5
    اگر تنها برای کسانی باشد 3 یا بیشتر خانه یدر صورت داشتن مغازه تنها 1 خانه یا بیشتر دارند، بله
  • بی نام A1 ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    0 6
    اگر مالیات صرف بهبود وضع مسکن بشه خوبه .
  • بی نام A1 ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    4 6
    بله
  • رضا DE ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    0 7
    ب: وضع مالیات بر مالکیت صرف نظر از آنکه توسط مالک مورد استفاده است یا مستاجر، بر اساس متوسط یک کشور صنعتی به طور مثال برای یک واحد یا قیمت پنج میلیارد تومان معادل پنج میلیون تومان خواهد بود که میتواند بر اساس رسم اغلب کشورهای صنعتی به صورت ماهیانه، هر سه ماه یا اول هر سال یکجا توسط مالک به دولت پرداخت شود. ج: بدون فشار اقتصادی به بیش از حداقل هشتاد تا نود درصد از جامعه و ایجاد نا رضایتی، دولت میتواند با این روش درآمد مالیاتی حداقل ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان در سال از قشر توانمند کشور به نفع خزانه دولت اضافه کند.د: با توجه به مفاد قانون مالیات بر مستغلات با اصلاحیه مورخ ۳۱ تیر ۹۴ عملا راه برای فرار از پرداخت مالیات و الزام به اجاره واحدهای خالی برای مالکین وجود دارد
  • منصور A1 ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    5 7
    من با این مساله بسیار موافقم چون اولا صاحب ملک مجبور به اجاره دادن خانه میشه و عرضه و تقاضا در بازار ملک متعادلتر میشه ثانیا مالک بدلیل فرار مالیاتی ممکنه بصورت صوری خانه رو به فردی با مبلغ پایین اجاره بده تا هم اسما خانه خالی نمونده باشه و هم با این ترفند از مالیات دادن فرار کنه که این باعث نفع بردن مستاجر و پایین اومدن نرخ بهای اجاره تو بازار مسکن هم میشه
  • رضا A1 ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    2 5
    اصولا قوانین مالیاتی کشور جهت فرار از مالیات تدوین شده اند و نه اخذ آن ج: الزام مالکین به اجاره دادن واحدهای خالی با قوانین عجیب و غریب مالیاتی کشور عملا ممکن نیست. الزام به اجاره و حتی در مواردی در جنگ در به اختیار گذاشتن مشترک واحدهای مسکونی فقط در طی جنگ دوم در برخی کشورهای صنعتی تجربه شده است. د: الزام به اجاره با استناد به قوانین احتکار و فقط از طریق اقدامات قضایی قابل تصور است به این طریق که اولا واحدهای خالی بر اساس میزان مصرف برق، آب و گاز در یک بازه سه ماهه شناسایی میشوند و نه بر اساس ادعای واهی، صوری و ساختگی مالکین. ثانیا پس از شناسایی واحدها، قوه قضاییه طی ارسال اخطاریه به مالک واحد با ذکر و ارایه دلایل از جمله عدم مصرف برق، آب و گاز در سه ماه مالک را الزام به درج آگهی اجاره واحد
  • بی نام A1 ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    10 0
    آقای اقتصادخوانده عزیزاینرانمیگویند مالیات بردرآمد میگویند جریمه بردرنیامداین نوعی جریمه هست برای کسی که خانه ای داردوقادر به اجاره دادن آن نیست مگرآنکه دولت خودش اقدام کندبرایش باقیمتی منصفانه به فردی موجه اجاره دهد درغیراینصورت سرمایه گذاری بااین بگیروببندها ازصنعت مسکن بیشتر به خرید ارزمیرودکه ازدست دولت درامان باشد ونتیجتابیکاری بیشتر کاهش بیشترارزش پول ملی وگرانی وفقر بیشتر، که مرتباباتهدید سرمایه گذاری درکارهای تولیدی وضع اقتصادی ازبدبدتر میشود.ایکاش کمی واقع بینانه ترفکرشودبخدا مملکت خودمانست باحرکات عامه پسندوضعمان راخرابتر نکنیم تصمیماتی خلق الساعه اکثرا جواب نمیدهد یاجواب بد میدهد بهتراست بفکرآینده مملکت باشیم تابگیر وببندوتنبیه سرمایه گذاردرهربخشی ودرشرائط اقتصادی نه خیلی خوب.
  • بی نام A1 ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    8 5
    پدرم وما با وام وقرض ۳ طبقه ساختیم برای من وداداشم وخودش.گفته ازدواج کنین برین توخونتون.وجدانان با این وضع مملکت وبدبختی چطور میشه ازدواج کرد.حالا شما بیا مالیات هم از خونه ما بگیر.ما چه گناهی کردیم تو این مملکت دنیا اومدیم.پول وام و به زور داریم در میاریم. میگن میخوان از انبوه ساز هامالیات بگیرن ولی وقتی انبوه ساز ببینه مشتری نیست واسه خونش روز به روز کمتر میسازه و کوچیکتر سوای بحث روانشناسی و مشکلات اجتماعی و ... شغل های ساختمونی کمتر میشه و نا امیدی تو مردم بیشتر .بهتر دولت به جا این کار ها به شهرداری ها و ادارات بگه که واسه جواز ساخت و... چند ساله قسط ببندندچرا چون وقتی شما میخوای پروانه ساخت بگیری هنوز کلنگ نزده حدود ۲۰ تومن خالی میشی.بعد میای بسازی که میبینی مصالح گرون شده.
  • کاتوزی A1 ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    9 8
    صد درصد موافقم
  • بی نام A1 ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    10 6
    خیلی از مستاجر ها برای مالکین مشکلاتی درست میکنند بارها دیدم به دلیل عدم پرداخت کرایه از طرف مستاجر یا عدم تخلیه سر موعد و .... مجبور میکنن مالکین به دادگاه مراجعه کنند هم وقت بزارن هم هزینه کنن هم توهین های کارمندان دادگاه رو بشنون خوده همین دلایل باعث میشه افرادی که تمکن مالی دارن از اجاره دادن املاک خود امتنا کنن
  • بی نام A1 ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    8 15
    باید هر خانه خالی پیدا شد از طرف دولت به مردم اجاره داده شود و اگر کسی تمرد کرد خانه به نفع دولت ضبط بشه
  • بی نام A1 ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    8 13
    سلام من مخالف با گرفتن مالیات از خونه خالی
  • هادی A1 ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    7 6
    من به هیچ وجه موافق نیستم .و همینطور از دریافت مالیات بر اجاره هم موافق نیستم و دلیل گرانی مسکن و اجاره بها همین مالیاتهایی است که در اخر قشر ضعیف و مستاجر مجبور به پرداخت ان میشود
  • بی نام A1 ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    6 4
    مالیات بر خانه ها و زمینهای رها شده در شهر ها طرح خوب و لازمی است اما در کشور ما از مالیات فقط برای پرداخت به حقوق بگیران استفاده میشه یعنی هزینه ادارات چنان زیاده که هر چی مالیات هم بگیرن کفاف هزینه دولت و ارگان های حاکمیت را نمی‌دهد. در حالی که در دیگر کشورها با پول مالیات برای شهروندان امکانات زیادی فراهم می شود و از مالیات جهت رفاه مردم استفاده می‌شود.
  • بی نام IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    1 5
    چطور بعضی ها این همه خونه دارند؟ مالیات بگیرید آقا
  • رضا A1 ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    6 5
    دو میلیون و ششصد خانه خالی یعنی مسکن بیش از ده میلیون نفر پس به نظر من مالیات هم کمه برای این قضیه زیرا این دیگر کار سرمایه ای و تولید نیست احتکار است پس باید یک قانون همه جانبه برای جلوگیری از احتکار مسکن به تصویب برسد که جلوی این اتفاق را بگیرد
  • بی نام A1 ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    0 4
    والا نه چون شیر اب و لامپو روشن میزارن بگن کونتور کار کرده و اسرافه . قرار داد سوری هم مینویسند. ولی به اسم اینکه مالیات میدن پولشو از خریدار و مستاجر میگیرند. بهترین کار اینه مالیات بر تعدد املاک بگیرند. البته اگر جایی برای سرمایه گذاری توی اقتصاد باشه وگرنه بهتره توی همون ملک بخوابه پول. مثلا بگن هر فرد یک یا دوتا ملکش بدون مالیاته الباقیش با مالیاته
  • بی نام A1 ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    4 4
    موافق
  • بی نام A1 ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    4 2
    وقتی الزامی برای قرارداد اجاره نیست و بدون قرارداد هم مالک می تواند ملک ش را اجاره دهد مالیات بی معنی است
  • بی نام A1 ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    4 10
    خیر مخالفم . هر کسی اختیار مالش رو داره. یعنی چی ؟
  • بی نام GB ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    4 3
    اگه 100 هزارتومن مالیت ببندند چه فایده ؟ باید نیمی از ارزش ملک مبلغ مالیات باشه و خودی و نخودی هم نداشته باشه.
  • بی نام IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    5 3
    واي بروزي كه مستاجرين بزنن سيم اخر
  • عرفان A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    0 0
    به نظرم در وهله اول طرحی خوبی به نظر میرسه چون باعث عرضه بیشتر مسکن به بازار و کاهش قیمت میشه و به نفع صاحب ملکم هس چون به جای پرداخت مالیات در عوض صاحب درآدمش میشه. ولی قاعدتا راه های فرارش هم پیدا می شه مثلا مالک میتونه قراردادای صوری ببنده ولی راه های اونم میتونه با کنترل قراردادهای اجاره و اخذ درآمد بر اجاره بسته بشه