ساعتی پیش زلزله نسبتا قوی بوشهر را لرزاند که خوشبختانه خسارتی نداشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ساعتی پیش زلزله‌ای 5.9 ریشتری حوالی استان بوشهر را لرزاند و منجر به ایجاد ترس و وحشت زیادی در شهروندان شد، اما اکنون اخبار حاکی از این است که این زلزله خسارت چدانی نداشته.

کانون دقیق این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین، استان بوشهر و 3 کیلومتری کاکی بوده، 20 کیلومتری شنبه و 30 کیلومتری بردخون بوده است. به گفته معاون عملیات سازمان امداد نجات زلزله در منطقه کوه جاشک که تقریبا خالی از سکنه است رخ داده و بر اساس ارزیابی‌های اولیه این حادثه تاکنون تلفات جانی به همراه نداشته.

طبق گزارش های اولیه زلزله خسارت چندانی نداشته است و گروه ها و تیم های امدادی به محل اعزام شده اند. از آنجایی که مرکز زلزله در وسط کوه بوده است، به گفته یکی از شاهدان عینی، کوه توریستی نمک جاشک؛ دچار ریزش شده و دود سفید رنگ بسیاری از آن در حال بلند شدن است.

واحد مرکزی خبر دراین باره نوشت: به گفته مدیر کل مدیریت بحران استانداری بوشهر هم زمین لرزه تاکنون تلفات جانی نداشته است.

قاسم قائدی در این رابطه گفت: ستاد مدیریت بحران در فرمانداری دشتی تشکیل شده است. تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در منطقه زلزله زده مستقر هستند.

او افزود: گروه‌های امداد و نجات در منطقه کوه نمک در حال بررسی منطقه هستند تا اگر گردشگری در منطقه کوه نمک گرفتار شده باشد نجات دهند. بنیاد مسکن در حال بررسی خسارت های احتمالی است.

میزان هم نوشت: همچنین  سخنگوی سازمان اورژانس کشور در این رابطه توضیح داد: با توجه به این که بزرگی زمین لرزه 5.9 در عمق ۱۸ کیلومتری زمین بوده است ، اثرات مخربی ایجاد نکرده است و تاکنون فاقد خسارت جانی بوده است.

از سویی مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر هم در رابطه با اینکه آیا زلزله آسیبی به نیروگاه اتمی بوشهر وارد کرده یا نه گفت: زمین لرزه بوشهر تاثیری در روند کار نیروگاه اتمی نداشته است.،این نیروگاه به صورت عادی در مدار تولید قرار دارد.

همچنین مدیر کل مدیریت بحران وزارت نیرو گفت: خط تامین آب منطقه در شرایط نرمال است و پایداری کامل بر شبکه آب و برق منطقه حاکم است.

گفتنی است در رابطه با شدت این زلزله هم اختلاف نظرهایی وجود دارد چراکه سازمان زمین شناسی آمریکا قدرت زمین‌لرزه امروز در ۱۰۱ کیلومتری جنوب شرقی بوشهر را ۵.۵ ریشتر و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین اعلام کرده. ساکنان بحرین هم در شبکه‌های اجتماعی گفته‌اند زمین لرزه را حس کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران هم نوشت: مرتضی سلیمی رئیس امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت:۵ تیم عملیاتی هلال احمر به مناطق زلزله زده استان بوشهر اعزام شدند و خوشبختانه تاکنون هیچ خسارت جانی گزارش نشده است. بیشتر روستا‌های نزدیک منطقه کانون زلزله خالی از سکنه بودند.

به گفته او خسارت وارد شده هم در حد ریزش دیوار‌های خانه‌های روستایی بود.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 770884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =