مطالبات رانندگان لرستانی در حال پیگیری است/ ضرورت یکسان‌سازی و‌ شفافیت کرایه بار

مدیرکل راهداری و حمل و‌نقل جاده ای لرستان بر ضرورت یکسان سازی و شفافیت کرایه بار تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، عباس شرفی در جلسه با صاحبان شرکت های حمل و نقل و انجمن های صنفی کالا گفت: در اینکه رانندگان مشکلات و مطالبات بحقی دارند تردیدی نیست ولی برای تحقق این خواسته ها همکاری شرکت های حمل و نقل ضروری است.

وی با بیان اینکه وجود پدیده دلالی زیبنده استان نیست، گفت: با پیگیری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، برخی مطالبات رانندگان محقق شده است یکسان سازی و شفافیت در نرخ بارنامه ضروری است اما هنوز برخی شرکت های حمل و نقل، رویه قبلی خود را دارند که در این رابطه کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکتها فعال شده است و با جدیت تمام با افراد خاطی برخورد و روزانه دهها شرکت در کشور پلمپ می شوند که در استان لرستان هم تاکنون چهار شرکت پلمپ شده اند.

شرفی با تاکید بر هماهنگی بیشتر شرکت های حمل و نقل کالا گفت: با پیگیری های انجام شده در دو ماه اخیر بخشی از مطالبات رانندگان نظیر افزایش ۲۰درصدی کرایه بار، افزایش حق بیمه، حذف سپهتن از ناوگان کالا و ... محقق گردیده است.

مصطفی ملکی صادقی معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان هم در این جلسه با بیان اینکه شرکت های حمل و نقل خود را همکار و همراه ما بدانند، گفت: جا دارد از زحمات و همراهی شرکت های حمل و نقل استان در جریان مشکلات حمل بار خرداد امسال قدردانی کنیم.

وی گفت: از خرداد ماه تا به امروز اقداماتی در راستای تحقق مطالبات رانندگان در استان لرستان صورت گرفته که از مهمترین آن ها می توان به نهایی شدن نرخ حمل پایه در استان، محاسبه نرخ بار براساس تن کیلومتر تحت وب، فعال شدن کمیسیون ماده ۱۲ رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل و نقل، راه اندازی اعلام بار و ارائه صورتحساب به راننده همراه بارنامه اشاره کرد.

ملکی صادقی تصریح کرد: روسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستانهای لرستان تا پایان هفته لیستی از بارهای استثناء تهیه و نرخ بار تجاری توافقی را اعلام کنند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر حمل و جابجایی گندم تولیدی استان بحث روز است که در این زمینه تحت هیچ‌شرایطی نباید حق کمیسیون از ۱۴درصد بیشتر شود در این رابطه تعزیرات حکومتی، صنعت معدن و‌تجارت و راهداری و حمل و نقل جاده ای ورود کرده اند.

رضا عبدی رییس اداره حمل و نقل کالا راهداری و حمل و‌نقل جاده ای لرستان نیز ضمن تاکید بر لزوم تعامل سازنده بین فعالان حوزه حمل و نقل گفت: حضور تمام وقت مدیران عامل شرکت های حمل و نقل کالا و یا جانشینان رسمی آنها، اعلام اسامی کارکنان شرکتها با ذکر مشخصات و عنوان شغلی، به روزرسانی سخت افزاری و نرم افزاری دفاتر شرکتها، نصب و استفاده از کارتخوان و درج مبلغ واقعی ارزش بار از مواردی است که باید مورد توجه مدیران شرکتهای حمل کالا قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما ایجاد بستر مناسب برای حمل و نقل ایمن و تامین انتظارات به حق همه ی دست اندکاران فعال در چرخه حمل و نقل است و با شرکتهای خاطی برخورد جدی صورت می گیرد و در این زمینه با کسی تعارف نداریم.

امین گودرزی رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بروجرد هم گفت: بروجرد دارای ۱۴ شرکت حمل و نقل بار است که اخیرا درکمیسیون‌ماده ۱۲ استان، چهار شرکت این شهرستان به دلیل تخلف محکوم به تعطیلی یک ماهه شده اند.

وی از شناسایی و برخورد با دلالان حمل کالا خبر داد و افزود: با توجه به فصل برداشت گندم، ضرورت دارد حمل این کالای استراتژیک به صورت مناقصه ای و با فرصت برابر برای همه شرکتها باشد.

در این جلسه مدیران عامل و نمایندگان شرکتهای حمل کالا مشکلات و پیشنهادات خود را بیان کردند و برای همکاری در بحث بهبود وضعیت رانندگان و ناوگان بار قول مساعد دادند.

لازم به ذکر است روسای ادارات حراست؛ مسافر، فناوری اطلاعات و ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستانهای استان نیز در این جلسه حضور داشتند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =