روابط تجاری آفریقای جنوبی با استان سمنان افزایش می‌یابد

هیئت 20 نفر تجاری آفریقای جنوبی به سرپرستی مدیر توسعه وزارت تجارت، صنایع آفریقای جنوبی در اتاق بازرگانی سمنان حضور یافته و مذاکرات تجاری را در محل اتاق سمنان برگزار نمودند.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین علی‌اصغر جمعه‌ای رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی سمنان در این نشست تجاری گفت: توسعه بخش گردشگری نقش ویژه‌ای در رونق اقتصادی ایفا می‌کند استان دارای زیرساخت‌های گردشگری ممتازی است و باید از این ظرفیت برای جذب گردشگران آفریقایی و تبادل صنایع‌دستی استان با آفریقای جنوبی استفاده کرد.
رئیس اتاق سمنان حجم مبادلات تجاری فی‌مابین دو کشور را بسیار پایین ارزیابی کرد و ادامه داد: این آمادگی از سوی تجار و تولیدکنندگان استان مهیا است تا در آفریقای جنوبی حضور مستمر داشته باشند
جمعه‌ای همکاری معادن دو کشور را مهم برشمرد و اضافه کرد: صنایع معدنی استان سمنان این آمادگی را دارد تا در آفریقای جنوبی همکاری مشترک داشته باشد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان معتقد است همکاری مضاعف ایران با آفریقای جنوبی در معادن غنی دو کشور باید متمرکز بشود.
در ادامه سارا یاها مدیر توسعه صادرات وزارت تجارت و صنایع آفریقای جنوبی گفت: آفریقای جنوبی مشتاق افزایش روابط اقتصادی و تجاری با استان سمنان است.
سارا یاها افزود: باید تلاش شود تا حجم روابط تجاری و اقتصادی میان ایران و آفریقای جنوبی مانند روابط سیاسی تا جای ممکن افزایش یابد.
وی معرفی فرصت‌های اقتصادی و برگزاری نشست‌های تخصصی برای آشنایی با ظرفیت‌ها و سرمایه‌گذاران را اقدامی مؤثر در تسهیل و افزایش ارتباط تجاری سمنان با آفریقای جنوبی برشمرد.
وی اظهار داشت: رشد پایدار در روابط تجاری بین 2 کشور بسیار امیدوارکننده است.
وی بابیان این‌که در سال 2017 حجم معاملات تجاری این 2 کشور 117 میلیون دلار و در سال 2013، هیجده میلیون دلار بود، تصریح کرد: آمار نشان‌دهنده رشد روابط تجاری 2 کشور است.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس نقشه راه تعیین‌شده پیش‌بینی می‌شود و انتظار می‌رود این میزان حجم معاملات در سال 2020 به یک‌میلیون دلار برسد.
وی گفت: باید بخش خصوصی 2 کشور را ترغیب کنیم تا از فرصت‌های بی‌شمار همکاری میان طرفین استفاده شود.
وی یادآور شد: کشور آفریقای جنوبی خواهان گسترش همکاری در صنایعی مانند ماشین‌آلات و وسایل مکانیکی، مواد شیمیایی، قطعات خودرو، قطعات هواپیما و منابع طبیعی مانند طلا و پلاتین است.
وی بابیان این‌که این استان در بخش معدن دارای ظرفیت‌های خوبی است، اضافه کرد: کشور افریقا در بخش معدن پیشرفته‌تر است و آمادگی همکاری در این زمینه را دارد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: از 9 هزار و 185 قطعه موردنیاز خودرو 788 قطعه در استان سمنان ساخته می‌شود.
بهروز اسودی افزود: 75 درصد اتوبوس کشور در سمنان تولید می‌شود.
وی ادامه داد: محوریت استان در بخش صنعت، معدن و تجارت در حوزه معادن و خودروسازی است.
به گفته اسودی هشت درصد قطعات موردنیاز خودرو و در 120 واحد تولیدی و با اشتغال 6 هزار نفر در استان سمنان تولید می‌شود.
وی تصریح کرد: استان سمنان رتبه هشتم در کشور ازلحاظ رشد اقتصادی را به خود اختصاص داده است.
وی استقرار گمرک، پوشش شبکه مخابراتی، قرارگیری در مسیر راه‌آهن و کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب را از فرصت های ویژه استان سمنان برای سرمایه گذاری برشمرد.
به تاکید وی سمنان خواهان همکاری با آفریقای جنوبی در زمینه اکتشاف در عمق است.
در ادامه تجارایرانی و آفریقای مذاکرات رو در رو را برگزار نمودند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 775511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =