۰ نفر
۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴
استان سمنان مقصدی تازه برای سفر است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: استان سمنان به دلیل تنوع جاذبه های تاریخی و طبیعی و نزدیکی به پایتخت، مقصد تازه ای برای سفر است.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین «محمد جهانشاهی» شب گذشته و در نشست هم اندیشی توسعه گردشگری استان سمنان که با حضور فعالان گردشگری کشور در برج میلاد تهران برگزار شد، افزود: این استان مطالبات زیادی از گردشگری کشور خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه سمنان 1400 افق میان مدت توسعه گردشگری این استان است، ابراز امیدواری کرد: تا سال 1400 سمنان به یکی از مقاصد پر بازدید گردشگران و مقصد سفر گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به قابلیت‌های فراوان گردشگری استان سمنان، گفت: از میدان فردوسی تهران تا ورودی سمنان در ایوانکی حدود 40 دقیقه راه است.
«علی اصغر جمعه‌ای» با اشاره به عبور بخش عظیمی از راه تهران- مشهد از استان سمنان، افزود: بخش عظیمی از مناطق بکر جاده ابریشم در استان سمنان واقع است.
وی گفت: این استان دارای قدیمی‌ترین مساجد کشور، جنگل، کویر، طبیعت بکر و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی قابل توجه است.
در این نشست معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری سازمان میراث‌فرهنگی، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، رئیس جامعه تورگردانان کشور، مدیرعامل هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی، نماینده‌ شهرهای گرمسار و آرادان و سمنان، مهدیشهر و سرخه و جمعی از فعالان عرصه گردشگری کشور حضور داشتند.
پس از پایان این نشست، شب فرهنگی شهرستان‌های شاهرود و میامی در محل دهکده اقوام برج میلاد برگزار شد.
ویژه برنامه های هفته فرهنگی استان سمنان تا دوازدهم خرداد ماه هر شب از ساعت 9 تا 2 بامداد به روی علاقمندان گشوده است.
علاقمندان علاوه بر بازدید از غرفه‌های صنایع دستی و قابلیت‌های استان سمنان می‌توانند هر شب در برنامه‌های فرهنگی و آئینی که در فضای دهکده اقوام برگزار می‌شود، شرکت کنند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 780661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =