دستگیری باند حفاران غیر مجازدر شهرستان بروجن چهارمحال و بختیاری

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان از دستگیری باند حفاران غیر مجاز در شهرستان بروجن خبر داد .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری استان ، سرهنگ محسن زمانی فرمانده یگان حفاظت این اداره‌کل  با اعلام این خبر اظهار داشت: روز گذشته پیرو اخبار واصله از منابع و مخبرین محلی و طی یک عملیات اطلاعاتی و امنیتی ، فرماندهی یگان حفاظت استان موفق به متلاشی نمودن یک باند 3 نفره حفاران غیر مجاز در حین حفاری در منطقه بلداجی از توابع شهرستان بروجن شد که در این رابطه تعداد 3 نفر متهم غیربومی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.
زمانی با اشاره به اینکه موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری می باشد و تحقیقات جهت شناسایی دیگر متهمین ادامه دارد،افزود: از این متهمان تعدادی ادوات حفاری کشف و ضبط گردید .
وی در پایان یادآور شد: هم استانی های عزیز در صورت مشاهده مواردی از این قبیل می توانند به صورت شبانه روز با شماره های 33342912 و 33335158 تماس حال نمایند.
به استناد ماده 562 قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد بدست آوردن اموال تاریخی - فرهنگی، ممنوع بوده و مرتکب به حبس از 6 ماه تا 3 سال و ضبط اشیاء مکشوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی کشور و ضبط آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می گردد .

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 780796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =