کیفیت آب، خط قرمز وزارت نیروست

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری مازندران در نشست خبری مدیران عامل صنعت آب مازندران که در استانداری برگزار شد، گفت: کیفیت آب، خط قرمز وزارت نیروست و آب تولید شده در این استان از کیفیت مطلوب برخوردار است

به گزارش خبرآنلاین مازندران، مهندس ذاکری، منابع اصلی تامین آب شرب مشترکین این استان را آبهای زیر زمینی عنوان و تصریح کرد: بر اساس برنامه های پیش بینی شده به سمت بهره برداری از آبهای سطحی از جمله سدها پیش رفتیم به طوری که در حال حاضر بخش اعظم آب شرب مشترکین در شهرهای ساری، بابل و رامسر از طریق سد تامین می شود.
وی، با بیان اینکه کاهش بارندگی به کمبود آب در مازندران منجر شد، افزود: آبهای زیرزمینی به سمت شوری درحال پیش روی هستند.
مدیرعامل آبفاشهری مازندران به راه اندازی آب شیرین کن گلوگاه در اسفند سال گذشته با هزینه 5 میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: آب شرب برخی از شهرهای استان دارای آهن و منگنز است که با نصب پکیچ های حذف آهن سعی در ارتقای کیفیت آن نمودیم.
مهندس ذاکری، کیفیت را از مهمترین شاخص های آب دانست و افزود: کیفیت آب، خط قرمز وزارت نیروست.
وی خاطرنشان کرد: هزینه آبی که به دست مردم می رسد به مراتب بیشتر از آنچه که مشترکین فکر می کنند، تامین می شود.
مدیرعامل آبفاشهری مازندران ، ادامه داد: مردم باید دست به دست هم دهند و با مدیریت مصرف، کمبود آب را جبران نمایند.
وی، با بیان اینکه در بخش فاضلاب میزان برخورداری مردم مازندران 13 درصد و در کشور 46 درصد است، افزود: با انجام پیگیری های لازم برای اخذ 280 میلیون یورو تسهیلات از بانک توسعه جهانی برای اجرای طرحهای فاضلاب در 5 شهر استان و نیز آغاز عملیات اجرایی طرحهای فاضلاب در شرق استان، میزان بهره مندی مردم استان از این طرحها افزایش می یابد.
مدیرعامل آبفاشهری مازندران، اجرای طرحهای فاضلاب را در راستای حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی آبهای زیر زمینی ضروری دانست و گفت: یک تصفیه خانه نیز طی 3 ماه آینده در ساری به بهره برداری می رسد.
در ادامه، مدیرعامل آب منطقه ای مازندران به بیان گزارش عملکرد این شرکت پرداخت و گفت: 95 درصد از آب شرب استان از منابع زیرزمینی تامین می شود،
دکتر یخکشی خاطر نشان ساخت: طرح جامع آب شرب و صنعت و طرح آبرسانی شهری و روستایی در قالب 9 مجتمع طراحی شد و به این ترتیب ریل گذاری از اّب زیرزمینی به آب سطحی تغییر می یابد.
مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی مازندران نیز در سخنانی اظهار داشت: در 4 سال گذشته 496 روستای مازندران از آب شرب بهره مند شدند و 160 پروژه نیمه تمام به بهره برداری رسیده است.
مهندس عبداللهی ادامه داد: برای اتمام پروژه های نیمه کاره حوزه آب و فاضلاب روستایی ۳۸3 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.
گفتنی است در این نشست هر یک از مدیران به پرسشهای خبرنگاران پاسخ دادند.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 782908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =