مقام عالی دولت در مازندران، در این جلسه با اشاره به اینکه هدفگذاری های صادراتی استان باید واقع بینانه و دقیق باشد تا به تحقق کامل برسد تصریح نمود: باید بسیج بشویم و با اعتقاد، فرصت ها و ظرفیت های مازندران را به سمت بازارهای صادراتی سوق دهیم تا با تحول در این حوزه و تحقق هدفگذاری 3 میلیارد دلاری صادرات، شاهد شکوفایی در اقتصاد استان باشیم.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین منطقه  مازندران، محمد اسلامي خزر را يکی از فرصتهای طلايی صادراتی برای مازندران تلقی نمود و با بیان اینکه باید با ارتقاء سهم کشتیرانی و حمل و نقل دریایی، بازارهای هدف و تجارت را گسترش داد خاطرنشان ساخت: بدنبال برقراری پروازهای حوزه خزر هستیم تا با راه اندازی حمل و نقل ترکیبی، در توسعه و فتح بازارهای بیشتر در حاشیه خزر و گسترش انواع صادرات تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه باید بسیج بشویم و با اعتقاد، فرصت ها و ظرفیت های مازندران را به سمت بازارهای صادراتی سوق دهیم تا با تحول در این حوزه و تحقق هدف گذاری 3 میلیارد دلاری صادرات، شاهد شکوفایی در اقتصاد استان باشیم اظهار داشت: نیاز داریم تا راه و کریدور مازندران که پیشانی شمال کشور و مرزهای آبی شمال کشور است را به بازارهای هدف خصوصا کشورهای حوزه خزر باز کنیم.

استاندار با بیان اینکه ما در جنگ اقتصادی قرار گرفته ایم و دشمن سوگند خورده که نگذارد ما نفس بکشیم ابراز نمود: دشمن، همه هدفش ایجاد بحران اقتصادی و جنگ اقتصادی است.

وی با اشاره به اینکه تمدن امریکایی فاقد آرمان های متعالی است و در کشوری چون اسرائیل خلاصه می شود که بصورت تمام عیار از این رژیم غاصب و ایادی خود در منطقه حمایت می کند عنوان کرد: ما با چنین دشمنی روبرو هستیم که بهیچ وجه نمی خواهد رشد کنیم. ما باید بازارهای هدف صادراتی را توسعه دهیم. باید درآمد ارزی برای خودمان درست کنیم. دشمن می خواهد ما را در درون مرزهایمان زمین گیر کند، ما باید بیرون از مرزهای خودمان اقتصادمان را شکوفا کنیم.

استاندار با بیان اینکه رسالت اساسی ما تسهیل گری و پشتیبانی است و در بودجه 97 بالغ بر 1000 میلیارد تومان مشوق صادراتی پیش بینی شده است افزود: صادرکنندگان مازندران مجموعأ بالغ بر يك میلیارد و 900 میلیون تومان، مشوق های صادراتی را در اسفند ماه 96 دریافت کرده اند.

رئیس کارگروه صادرات با اشاره به اینکه باید مسیرها برای توسعه صادرات هموار شود خاطرنشان ساخت: ساده سازی و روان سازی مسیرها با انجام هماهنگی های لازم و کاستن ایستگاه های مختلف برای توسعه بازارهای صادراتی صورت گیرد.

اسلامی با اشاره به اینکه برای صادرات باید ظرفیت لجستیک و بازرگانی در استان ایجاد شود تا صادرات در مقیاس بزرگ صورت گیرد، تصریح نمود: مهندسی بازار و فروش باید از طریق افراد دانش آموخته و دارای اهلیت علمی و تخصصی صورت گیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 783287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =