سید حمید حسینی مدیرکل زندان‌های گیلان از کانون اصلاح و تربیت استان و زندان زنان بازدید کرد.

به گزارش خبرآنلاین گیلان؛ سید حمید حسینی مدیرکل زندان‌های استان گیلان در این بازدید با حضور در کارگاه اشتغال و حرفه‌آموزی، با کلیه مددجویان مشغول به کار نسوان در خصوص شرایط کاری گفتگو کرد و گفت: برنامه‌هایی که در جهت غنی‌سازی اوقات فراغت زندانیان در زندان‌های استان در حوزه‌های فرهنگی، اشتغال، حرفه‌آموزی و حمایتی اجرا می‌شود باهدف آماده‌سازی برای بازگشت به جامعه و پیشگیری مجدد از وقوع جرم است.


وی افزود: در بخش اشتغال و حرفه‌آموزی به دنبال این هستیم تا زندانیان در ایام حبس حرفه‌های مناسبی را یاد بگیرند و از طریق اشتغال بتوانند مایحتاج خود و خانواده را تأمین کنند.

مدیرکل زندان‌های گیلان با اشاره به قراردادهای منعقدشده با بخش‌های خصوصی، تصریح کرد: کارگاه‌های متعددی در سطح زندان‌های استان در سال گذشته ایجاد شد و زندانیان مشغول بکار هستند و کارگاه‌هایی که در بخش نسوان ایجادشده، از فعال‌ترین کارگاه‌های زندان‌ها می‌باشد و در سال جدید توسعه کارگاه‌ها مدنظر است.

وی برنامه‌های حرفه‌آموزی و اشتغال در زندان‌ها را مهم‌ترین برنامه در جهت کاهش جمعیت کیفری برشمرد و گفت که بیکاری یکی از مهم‌ترین علل ارتکاب جرم زندانیان است و با اشتغال و ایجاد درآمد پایدار برای زندانیان در ایام حبس و بعد از آزادی می‌توان از بازگشت مجدد زندانیان آزادشده به زندان جلوگیری کرد و فضای زندگی تازه‌ای برای زندانی و خانواده وی ایجاد کرد تا آسیب‌های اجتماعی کاهش‌یافته و زندانی نیز به توانمند بودن خود در جامعه بیشتر از گذشته پی خواهد برد.

سید حمید حسینی در پایان، حرفه‌آموزی حین اشتغال را مهم‌ترین اولویت این حوزه برشمرد و گفت: این موضوع به‌صورت فعال‌سازی کارگاه‌های اشغال از طریق کارآفرینان این حوزه در زندان‌ها اجرا می‌شود و زندانیان علاوه بر اشتغال در یک‌رشته، گواهینامه رسمی از سازمان فنی و حرفه‌ای نیز دریافت می‌کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 784166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =