۰ نفر
۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۶
گردشگری ادبی در شیراز جان ندارد

«خبر جنوب » نوشت: نخستین مدل تور گردشگری ادبی شیراز با معرفی 6 مسیر طراحی و تعریف شده و قرار است این تور ها به زودی در اختیار دفاتر گردشگری استان و کشور قرار گیرد تا این نوع گردشگری در استان و شهر شیراز توسعه یابد هر چند که به اعتقاد برخی از کارشناسان این حوزه هنوز گردشگری ادبی در این شهر مغفول مانده و همچنان بیرمق است.

مراسم نخستین تور ادبی با هدف ارایه مدل های متنوع گردشگری در ۶ مسیر بافت تاریخی شیراز برگزار شد.

در این مراسم امیر حسین حکمت نیا مدرس دانشگاه و فعال حوزه گردشگری با بیان این که هدف از این برنامه توسعه مسیرهای گردشگری خلاق و افزایش فرصت های تازه در مسیرهای گردشگری استان است افزود: این مدل تور با محوریت ایجاد 6 مسیر خلاقانه با حضور مدرسان گردشگری، دانشجویان و فعالان گردشگری، مدیران فنی آزانسهای مسافرتی و انجمن راهنمایان گردشگری استان در حوزه گردشگری ادبی برای نخستین بار در فارس اجرا می شود.

حکمت نیا این دوره را شامل 6 بازدید و مدل تور توصیف کرد و گفت: در این 6 مدل مسیر سووشون با محور داستانگردی در بافت تاریخی شیراز، سوفرا دلاور شیرازی با روایت ادبی پیرامون شیراز باستان، رکن آباد با محور شیراز در قرن 8 و به مناسبت یادروز حافظ، از قصر یعقوب تا قصر بهرام با گزیده اشعار نظامی و افسانه 7 گنبد، شاهنامه گردی در شهر استخر و دیار دارا با شاهنامه گردی در شهر کهن داراب گرد گنجانده شده است.

مدرس دوره نخستین مدل تور ادبی در فارس تصریح کرد: برگزاری این تورهای تخصصی از 15 شهریور ماه آغاز می شود و اختتامیه این برنامه در 20 مهرماه و مصادف با بزرگداشت حافظ شیرازی است که امیدواریم این مدل تورها فرصت جدیدی در گردشگری استان در حوزه ادبی ایجاد کند.

در این نشست رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی استان فارس بر لزوم برگزاری تورهای استانگردی و شیراز گردی تاکید کرد و افزود: در شرایط کنونی ترغیب مسافران و گردشگران به سفر خارج از کشور جایی ندارد و بهتر است تورهای استانگردی در فارس اجرا شود.

محمود فخری گفت: اجرای تورهای گردشگری خلاقانه در استان و شهر شیراز می تواند تاثیر به سزایی در رونق اقتصادی و گردشگری دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 802203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =