نقطه امید گردشگری الکترونیک برای جاذبه‌های ناشناخته فارس

«خبر جنوب» نوشت: "گردشگری و تحول دیجیتالی "یا همان " گردشگری و تغییرماهیت به سمت گردشگری الکترونیک " شعار روز جهانی گردشگری است. شعاری که قرار است وضعیت این صنعت را بهبود ببخشد و به گسترش کارآفرینی، توانمندسازی جوامع بومی و مدیریت کارآمد منابع کمترشناخته شده یا ناشناخته فارس کمک کند و همچنین فرصت های تازه ای برای صنعت گردشگری از طریق هوش مصنوعی، داده های وسیع و سکوهای دیجیتالی به وجود بیاورد.

پنج شنبه این هفته روز جهانی جهانگردی است و مانند سال های گذشته برای این روز جهانی نیز شعاری در نظر گرفته شده و قرار است که در یک سال پیش رو گردشگری مطابق این شعار توسعه یابد .

به گفته مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس استفاده از نوآوری و پیشرفت های دیجیتال فرصت تازه ای برای بهبود همه جانبه صنعت گردشگری، توانمندسازی جوامع بومی و همچنین مدیریت کارآمد منابع فراهم می کند و باید با برنامه ریزی های دقیق و اصولی از این فرصت بهره برد.

وی در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه امسال برنامه های روز جهانی جهانگردی با حفظ شئونات و حرمت سوگواری سیدالشهدا (ع) برگزار می شود، افزود: این ویژه برنامه ها که با مشارکت بخش خصوصی و دولتی در سطح استان برگزار خواهد شد به زودی اعلام می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس همچنین گفت: روز پنجم مهر به ‌مناسبت روز جهانی جهان‌گردی، بازدید از موزه‌ها و همه اماکن تحت پوشش سازمان میراث‌فرهنگی در استان برای گردشگران رایگان است.

وی همچنین افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و هماهنگی با جامعه هتلداران استان فارس در روزجهانی جهانگردی وهفته گردشگری تمامی مراکز اقامتی این استان به گردشگران بین 20 تا 50 درصد تخفیف می دهند.

به گزارش خبر نگار ما امسال به‌مناسبت ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) و حفظ حرمت هفتمین شب شهادت حضرت امام حسین(ع) و همچنین به‌منظور پرهیز از همایش‌های متعدد و موازی، مراسم جداگانه‌ای به‌مناسبت روز جهانی جهان‌گردی از سوی این سازمان برگزار نمی‌شود.

در اطلاعیه سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آمده است ضمن اعلام حمایت از برنامه‌های تشکل‌های گردشگری به‌مناسبت روز جهانی جهانگردی، تاکید شده است: با توجه به برگزاری مراسم‌هایی از سوی جامعه هتلداران ایران، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران و سایر تشکل های بخش خصوصی گردشگری به مناسبت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری، سازمان میراث فرهنگی ضمن پرهیز از برگزاری مراسم موازی و با تاکید بر حفظ شعائر محرم در این برنامه ها، در راستای تقویت زحمات و اقدامات بخش خصوصی در این زمینه همکاری و تلاش می‌کند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =