گردشگری فارس،  تخفیف خورد و باز هم تکان نخورد

«خبرجنوب» نوشت: با اینکه در فصل ها و مناسبت های خاص ملی و مذهبی هتل ها و مراکز اقامتی فارس تخفیف های 20 تا 50 درصدی به گردشگران ورودی می دهند اما همچنان ضریب اشغال این مراکزنسبت به مدت مشابه پارسال پایین است

با اینکه در فصل ها و مناسبت های خاص ملی و مذهبی هتل ها و مراکز اقامتی فارس تخفیف های 20 تا 50 درصدی به گردشگران ورودی می دهند اما همچنان ضریب اشغال این مراکزنسبت به مدت مشابه پارسال پایین است.

به گفته رئیس جامعه هتلداران استان هم اکنون میزان اشغال هتل های استان به کمتر از 20 درصد رسیده است و بالغ بر 80 درصد از تورهای ورودی به فارس لغو شده اند.

حسن سیادتان در گفت و گو با خبرنگار سرویس گردشگری «خبر جنوب» افزود: با شروع سفرهای تابستانه مراکز اقامتی استان به گردشگران تخفیف ۱۰ تا ۴۰ درصدی دادند واین تخفیف ها در دهه اول محرم به 50 در صد رسید و هم اکنون نیز با فرارسیدن روز جهانی جهانگردی وهفته گردشگری از آخر این هفته مراکز اقامتی به گردشگران تخفیف های 20 تا 50 می دهند.

سیادتان با اشاره به اینکه تخفیف‌ها شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و متل‌ها است، افزود: هم اکنون استان فارس با 84 هتل نزدیک به 7 هزار تخت ظرفیت اقامت مسافر دارد.

وی تاکید کرد: متاسفانه این تخفیف ها هم تاثیری بر ظرفیت اشغال هتل ها نداشته است.

رئیس جامعه هتلداران استان فارس با اشاره به لغو 70 تا 80 درصد از تورهای ورودی به این استان گفت: هر ساله در ماه های مهر و آبان سطح اشغال هتل های فارس با توجه به ورود تورهای خارجی به بیش از 92 درصد می رسید اما هم اکنون با لغو این تورها ظریب اشغال مراکز اقامتی فارس به کمتر از 20 درصد رسیده که این رقم در روزها ی آتی هم کمتر می شود.

سیادتان ادامه داد: یکی از راه های توسعه گردشگری و رونق صنعت هتلداری اجرای طرح ایرانگردی است که پیشنهاد آن را به سازمان میراث فرهنگی داده ایم.

وی درباره این طرح گفت: در این طرح گردشگران ترغیب می شودند که در مرحله اول استان گردی وسپس ایران گردی کنند و از خدمات هتلی و مراکز اقامتی بومی استفاده نمایند.

سیادتان همچنین افزود: از دفاتر خدمات مسافرتی هم خواسته ایم که بسته های سفر ارزان قیمت برای اجرا شدن این طرح تهیه کنند تا خانواده ها بتوانند به سفر بروند و شاهد رونق گردشگری و اقصادی منطقه باشیم.

وی تاکید کرد: طرح ایران گردی اجرا نشود، گردشگری ورشکست می شود.

به گفته سیادتان، صنعت گردشگری که همواره به عنوان یک صنعت درآمدزا مطرح می‌شود، تحت تاثیر نوسان نرخ ارز و شرایط کنونی اقتصاد دچار مشکلاتی شده که برای حل آن نیاز است هم بخش خصوصی و هم بخش دولتی به یک اندازه وارد میدان شوند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 806241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =