بازدید ۴ میلیون گردشگر از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس

«خبرجنوب» نوشت: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس بر لزوم احیا و معرفی داشته های فرهنگی و گردشگری این استان تأکید کرد و گفت: از میراث فرهنگی، مذهبی و آثار تاریخی و گردشگری گرفته تا مراسم و آیین های سنتی و خوراک های موجود در فارس برندهای مهم و ارزشمندی هستند که باید به درستی معرفی شوند.

عنایت الله رحیمی در آیین معرفی برگزیدگان گردشگری فارس با بیان این که گردشگری، سومین صنعت پول ساز و درآمدزای جهان است افزود: امروزه سهم گردشگری از تولید ناخالص جهانی 10 درصد است که این سهم در ایران به 2.5 درصد می رسد که فاصله زیادی با آمار بین المللی دارد.

وی افزود: ایران در بین ۱۳۶ کشور در سال 2017 رتبه ۹۷ را کسب کرده که نسبت به گذشته وضعیت بهتري یافته است. به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس، ایران در سال ۲۰۱۱ از بین ۱۳۹ کشور رتبه ۱۱۴ را داشت که این پیشرفت، نتیجه فعالیت بخش خصوصی، بسترسازی حاکمیت و مردم است.

رحیمی با اشاره به پولساز بودن صنعت گردشگری ادامه داد: باید به سمتی حرکت کنیم که تراز خود را در ارزیابیهای جهانی در حوزه گردشگری بهبود دهیم و زمینه ورود بیشتر گردشگر را فراهم کنیم.

وی با اشاره به این که هم اکنون خروج گردشگران نسبت به ورود آن ها به کشور بیشتر است، افزود: جا دارد برای رفع شدن این تراز منفی موجود فعالیتهای فعالان حوزه گردشگری و بسترسازی حاکمیتی و مردم بیشتر شود.

وی تأکید کرد: با توجه به داشته های تاریخی، فرهنگی و ادبی موجود در استان باید جایگاه فارس در تمامی این حوزهها ارتقا یابد تا سهم بیشتری از بازار پر رونق گردشگری نیز داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس در ادامه افزود: امروزه یکی از مشکلات اساسی کشور و استان فارس معضل بیکاری و عدم وجود شغل مناسب است از این رو بیشک با توسعه گردشگری این مشکلات حل خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از بازدید بیش از 4 میلیون گردشگر در 6 ماهه اول امسال به این استان خبر داد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 6 درصد افزایش داشته است.

سید تقی سهرابی، رئیس صدا و سیمای مرکز فارس نیزدر این آیین به نقش رسانه در حمایت از توسعه گردشگری اشاره کرد و گفت: سالهاست برای توسعه گردشگری و رونق آن از رسانه بهره برده مي شود اما هنوز ما در این حوزه عقب هستیم و تا کنون کار اساسی صورت نگرفته است و باید در این زمینه تلاش زیادی کنیم.

بنا بر این گزارش، در ادامه این مراسم لوح برگزیدگان گردشگری فارس رونمایی و از سوی مسئولان و فعالین گردشگری در بخش های دولتی و خصوصی به امضا رسید.

گفتنی است، عصر دیروز در حالی بیش از 30 نفر از فعالین حوزه گردشگری فارس برگزیده شدند که حاجیه جعفرزاده خبرنگار سرویس گردشگری «خبر جنوب» به عنوان «راوی برگزیده گردشگری استان فارس در سال 1397» معرفی و تجلیل شد.

همچنین در اين مراسم سردار گودرزي، فرمانده نيروي انتظامي استان فارس، سردار ذوالقدری جانشين فرماندهي نيروي انتظامي استان فارس، سرهنگ بامشاد، رئيس پليس پيشگيري استان، سرهنگ ملك زاده رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومی فارس، سرهنگ اكبري رئیس گذرنامه استان، سرهنگ جوكار مدير نظارت بر اماكن عمومي فرماندهی انتظامی فارس، سرهنگ عباسي رئيس پليس راهور استان، سرهنگ دهقاني فرمانده پليس راه شمال استان فارس، سرهنگ رجبلي رئيس پليس فتا استان، سرهنگ موسوي رئيس پليس راهور شهرستان شيراز، سرهنگ همايون پور معاون عمليات پليس راهنمايي استان فارس تجليل شدند.

بنابراين گزارش، در اين آيين، سرهنگ گرامي مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس و سيد تقي سهرابي مديركل صدا و سيماي مركز فارس تقدیر شدند و همچنین دكتر اميد حقيقت فعال برگزيده در حوزه گردشگري سلامت، علي جعفر ميرآبادي مدير برگزيده و پيشكسوت هتلداري و امير حسين حكمت نيا پژوهشگر برگزيده در حوزه گردشگري استان فارس معرفي و تجليل شدند.

در بخش همراهان برگزيدگان گردشگري فارس نيز حسن سيادتان رئيس جامعه هتلداران فارس، محمود فخري رئيس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي فارس، هدايت فرهادي رئيس اتحاديه مهمانپذيران استان، امير سبوكي رئيس انجمن صنفي راهنمايان ايرانگردي و جهانگردي فارس مورد تقدير قرار گرفتند.در بخش هتل ها و مراكز اقامت، هتل بزرگ شيراز، هتل اليزه، هتل آپارتمان شمس، مهمانپذير آسیا و اقامتگاه بومگردي عشايري ايل زاگرس، اقامتگاه بومگردي مهمانكوه بومي و اقامتگاه بومگردي ستايش؛ در بخش سفره خانههاي سنتي سفره خانه وكيل، در بخش مجتمعهاي گردشگري و مراكز سرگرمي و تفريحي سرزمين سبز صدرا، مجتمع گردشگري خليج فارس و رستوران هفت خوان، در بخش دفاتر و شركتهاي خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي استان، در حوزه تورهاي سلامت، شركت خدمات مسافرتي و جهانگردي سير فارس، در حوزه تورهاي ورودي شركت خدمات مسافرتي و جهانگردي گردشگران شهر راز، در حوزه تورهاي طبيعتگردي شركت خدمات مسافرتي و جهانگردي تيرازيس، در حوزه تورهاي داخلي شركت خدمات مسافرتي و جهانگردي پارس سير اكباتان به عنوان صنوف برگزيده گردشگري معرفي شدند. در بخش واحدهاي پذيرايي بين راهي مجتمع ولي عصر (عج) واقع در دشت ارژن، در حوزه آموزش گردشگري نيز آموزشگاه گردشگران سرو شيراز برگزيدگان گردشگري فارس شناخته شدند. همچنين در اين مراسم از مهدي حيدريان نيز به عنوان پيشكسوت دفاتر خدمات مسافرتي استان نيز تقدير شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 809575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =