تسنیم نوشت: مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گیلان گفت: پهپادهای غیرنظامی باید صرفاً از طریق فروشگاه‌های مجاز تهیه شود زیرا استفاده از آنها به منزله استفاده از کالای قاچاق است.

نادر عبدالله‌پور صبح امروز در نشست کمیته ساماندهی و چگونگی بکارگیری پهپاد با کاربرد غیرنظامی در رشت اظهار داشت: استفاده از پهپادهای غیرنظامی نیازمند مجوز است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گیلان با بیان اینکه داشتن مجوز نگهداری پهباد غیرنظامی به معنای داشتن مجوز پرواز نیست ابراز داشت: به پرواز درآوردن پهپاد نیازمند مجوز است.

عبدالله‌پور ضمن اعلام مجوزهای لازم برای پرواز پهبادهای غیرنظامی خاطرنشان کرد: گواهینامه خلبانی، بیمه سلامت، مختصات پروازی و مشخصات پرواز جزء مدارک لازم برای پرواز پهپاد غیرنظامی است.

پهباد

وی با بیان اینکه افراد دارای پهپاد غیرنظامی می‌بایست یک هفته قبل از انجام پرواز نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند عنوان داشت: ارائه مدارک به شورای تامین استان جهت انجام استعلامات لازمه دریافت مجوز است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری گیلان عدم دریافت مجوز پرواز برای پهبادهای غیرنظامی را عامل توقیف پهپاد توسط نیروی انتظامی دانست و گفت: پهپادهای غیرنظامی باید صرفاً از طریق فروشگاه‌های مجاز تهیه شود زیرا استفاده از پهپادهای غیرنظامی غیرمجاز و فاقد شماره ثبت به منزله استفاده از کالای قاچاق است.

دبیر کارگروه پهپادهای غیرنظامی اتحادیه هوافضای کشور نیز در این جلسه ضمن تشریح کاربردهای پهپادهای غیرنظامی افزود: کمک‌رسانی، امداد و نجات، نقشه‌برداری، مستند سازی، پوشش خبری، سمپاشی و خدمات کشاورزی بخشی از این کاربردها است.

حامد سعیدی ایران را جزء کشورهای پیشرفته از منظر قانون‌گذاری در حوزه پهبادی دانست و ابراز داشت: طرح جامع ساماندهی پهپادها که در ایران اجرا می‌شود از قوانین بسیاری از کشورها در این حوزه جامع‌تر است.

وی با اعلام اینکه امروزه از پهبادها برای حمل بار، طیف‌سنجی و سنجش میزان حرارت از راه دور نیز استفاده می‌شود خاطرنشان کرد: استفاده از پهبادهای غیرنظامی باید در جهت حفظ منافع ملی و کاهش خطرهای احتمالی مدیریت شود.

دبیر کارگروه پهپادهای غیر نظامی اتحادیه هوافضای کشور با اشاره به فعالیت نخبگان، اساتید، دانشجویان و شرکت‌های دانش بنیان در حزوه پهپادی کشور گفت: نظارت بر انجام فعالیت‌های پهبادی در راستای حفظ امنیت کشور انجام می‌شود.

سعیدی با اعلام اینکه آیین‌نامه‌ای جامع برای صاحبان ربات‌های پروازی تدوین شده است اظهار داشت: شناسنامه‌دار شدن این ابزار سبب نظارت بهتر بر آن‌ها می‌شود‌.

وی خاطرنشان کرد: همه ایرانیان فاقد سوءپیشینه می‌توانند با اخذ مجوزها و همچنین گذراندن دوره‌های پروازی، شناسنامه و پلاک پروازی اخذ کنند و در حوزه پهپادی فعالیت کنند.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 809689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =